شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۹
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۷۰۳۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

۱۶ درصد خرمای کشور وارد چرخه صادرات شد

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از یک میلیون تن خرمای تولیدی در کشور، ۱۶۰ هزار تن وارد چرخه صادرات شد که در سال‌های آینده شاهد افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

محمدعلی طهماسبی صبح جمعه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی به منظور توسعه صادرات خرما صورت گرفته است.

وی با اشاره به تولید سالانه حدود یک میلیون تن خرما در سطح کشور، خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۶۰ هزار تن وارد عرصه صادرات می‌شود که در سال‌های آینده شاهد افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی یکی از راهکارهای مناسب برای بهبود بازار خرما را توسعه صنایع تبدیلی عنوان کرد و افزود: خرما دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و با توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری می‌توان بازار این محصول را بهبود بخشید.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع مرتبط با نخل و خرما زمینه‌ساز گسترش اشتغال است، خاطرنشان کرد: پوشال، تنه و شاخه‌های درخت خرما با فرآوری قابلیت صادرات دارند.

طهماسبی با تاکید بر اینکه باغداران باید با هماهنگی مراکز تحقیقات یا مراکز خدمات برای خرید نهال نخل اقدام کنند، تصریح کرد: این موضوع در زمینه پیشگیری از ورود بیماری‌ها به درون باغات جلوگیری می‌کند.

وی از توسعه، جایگزینی، اصلاح و بازسازی باغات به عنوان یکی از طرح‌های برنامه ششم توسعه نام برد و افزود: صنعت کشت بافت بر سه واریته از جمله پیارم تاکید دارد.
(شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها