شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۹۹۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

احتمال اعمال تعرفه‌ گمرکی ۱۰۰ درصدی برای عمده محصولات کشاورزی اروپایی در آمریکا

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا احتمالاً طی روزهای آینده به طور رسمی اعمال تعرفه ۱۰۰ درصدی واردات ۹۰ محصول عمده کشاورزی اروپا به آمریکا را اعلام خواهد کرد.

به نقل از اسپوت نیک، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا در اتحادیه اروپا احتمالاً روز چهارشنبه آینده به طور رسمی تصمیم دولت آمریکا را برای اعمال تعرفه گمرکی 100 درصدی برای واردات 90 محصول کشاورزی اروپایی به آمریکا را اعلام می‌کند.

محصولاتی مانند گوشت، شکلات، خردل، پاپریکا، موتور سیکلت و برخی دیگر از محصولات کشاورزی تولید اتحادیه اروپا در فهرست افزایش تعرفه گمرکی آمریکا خواهند بود.

بیشتر محصولاتی که واردات آنها به آمریکا شامل افزایش تعرفه گمرکی و رسیدن آن به 100 درصد خواهد بود از کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و ایتالیا خواهند بود.

تولیدکنندگان بانفوذ محصولات کشاورزی در آمریکا دولت این کشور را تشویق کردند، تا با توجه کسری تجاری 136 میلیارد دلاری آمریکا با اتحادیه اروپا این افزایش تعرفه را اعمال کند.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز حدود 20 سال است که از واردات گوشت آمریکایی خودداری می‌کند.

در سال 1988 اتحادیه اروپا واردات گوشت هورمونی تولیدی آمریکا را ممنوع اعلام کرد.

در سال 1999 آمریکا با تأیید سازمان تجارت جهانی افزایش تعرفه را علیه برخی محصولات اروپایی کلید زد.

در سال 2009 نیز باراک اوباما توانست با طرف‌های اروپایی برای لغو این تحریم‌های دوجانبه به توافق برسد و اتحادیه اروپا موافقت کرد تا سالانه 50 هزار تن گوشت هورمونی را از آمریکا وارد کند با این حال واشنگتن هنوز از این روند راضی نیست.
(شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها