سه شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۹
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۹۹۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

درصدد راه‌اندازی صندوق توسعه کشمش هستیم

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در طول انقلاب همواره در صحنه حاضر بودند و انتظار دارند که مسئولان تلاش بیشتری در جهت رفع مشکلات و کاستی‌های موجود انجام دهند.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار قزوین، مسئولان و اقشار مردم در مسجد حجتی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی خدمات بسیاری در طول ۳۸ سال گذشته در کشور داشته است اما در این مسیر کاستی‌هایی نیز وجود دارد که باید برطرف شود.

وی افزود: اقشار مختلف مردم در طول انقلاب در شرایط و فشارهای مختلف سیاسی و اقتصادی در صحنه حضورداشته این انتظار رادارند که مسئولان نیز تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود بیشتر کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد مردم شهرستان تاکستان از طریق کشمش و انگور زندگی خود را سپری می‌کنند، خاطرنشان کرد: سالانه ۱۰۰ هزار تُن کشمش در سطح این شهرستان تولید می‌شود و ۳۵ هزار هکتار به باغ‌های انگور اختصاص دارد.

وی از پیگیری‌های انجام‌شده برای حل مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان این منطقه خبر داد و تصریح کرد: طی تصمیم اخذشده توسط دولت قرار است برای هر کیلو کشمش مبلغ ۵۰۰ تومان یارانه به تولیدکنندگان کشمش داده شود.

طاهرخانی ادامه داد: باید کاری کرد که کشاورز دغدغه فروش محصول خود را نداشته باشد از این‌ رو درصدد راه‌اندازی صندوق توسعه کشمش هستیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه راه‌اندازی این صندوق می‌تواند از بسیاری از دغدغه‌های کشاورزان تاک‌دار بکاهد، تشریح کرد: پیشنهاد ما این است که کشاورزان مبلغ ۵۰۰ تومان یارانه برای هر کیلو کشمش را به صندوق توسعه کشمش واریز کنند چراکه در این صورت دولت نیز معادل آن را به صندوق پرداخت خواهد کرد.

در ادامه این نشست تعدادی از کشاورزان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداخته و خواستار حذف دلال و واسطه شدند تا در سایه این طرح سود اصلی از تولید کشمش نصیب خود کشاورزان شود./ ایسنا
(سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵) ۱۴:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها