دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۹
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۹۷۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنعت برنج و ماکارونی
دی کی سینک، رئیس اداره توسعه صادرات محصولات غذایی هند گفت:

"برنج1121 باسماتی" آرسنیک بسیار پایین، کیفیت بالا و قیمت مناسب / باسماتی را رقیب برنج ایرانی نمی‌دانیم

به گزارش پایگاه خبری صنایع غذایی ایران، "دی کی سینک" رئیس اداره توسعه صادرات محصولات غذایی هند درباره شایعه آرسنیک برنج باسماتی در جمع بازرگانان ایرانی گفت: برنج باسماتی از نوع 1121 میزان آرسنیک بسیار پایین‌تری از دیگر برنج‌های دیگر دارد که از ویژگی‌های آن کیفیت بالا و قیمت مناسب‌تر این برنج است.

به گزاش فودنا، رئیس اداره توسعه صادرات محصولات غذایی هند در جمع بازرگانان و فعالان تجاری ایران گفت: صادرات برنج در هند با مراحل متعدد و مختلف کیفی و بهداشتی که از جمله‌ی  آن تاییدیه‌ی وزارت بهداشت هند است، انجام می‌شود.

خانم دی کی سینک در ادامه گفت: برنج باسماتی هند در شرایط خاص محیطی تولید می‌شود و گونه‌های مختلفی از این نوع برنج را در هند کشت می‌کنیم که دو تا سه مورد آن دارای کیفیت و اهمیت بیشتری نسبت به دیگر نوع‌های باسماتی است که از همین نوع مرغوب برنج به ایران صادرات انجام می‌دهیم و نوه 1121 باسماتی هند از مرغوب ترین برنج هایی صادراتی هند است.

ایشان ادامه دادند: هدف حضور ما در ایران گسترش روابط و فروش بیشتر برنج مرغوب باسماتی است که باید بگوییم در مورد کیفیت بالا و مرغوب این نوع برنج هیچ شکی نداریم و برنج باسماتی را هیچگاه رقیب برنج هاشمی و دمسیاه نمی دانیم بلکه در کنار برنج های خوب ایرانی قرار دارد.

دی کی سینک در پایان گفت: هند و ایران فرهنگ و تمدن مشترک بسیاری دارند و روابط این دو کشور از دیرباز بسیار خوب بوده است، هندوستان یکی از بزرگترین تولیدکننده هایبرنج است که به 130 کشور برنج صادر می‌کند.

برنج باسماتی هند

(دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها