چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۷۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

دستور ترامپ برای سانسور اطلاع رسانی کارکنان وزارت کشاورزی و سازمان محیط زیست آمریکا

بر اساس متن رایانامه های بین سازمانی که برخی رسانه ها به آن دست یافتند، رئیس جمهوری جدید آمریکا، کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست را از «انتشار تازه ترین گزارش ها و اطلاعات در رسانه های اجتماعی یا ارائه آنها به خبرنگاران»، و نیز امضای قراردادهای جدید منع کرد.

 بر اساس اسنادی که در اختیار سازمان های خبری قرار گرفته است، دولت ترامپ، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشاورزی آمریکا را از ارائه اطلاعات و گزارش به رسانه های اجتماعی و خبرنگاران منع کرد.
به نوشته روزنامه گاردین، بر اساس متن رایانامه های بین سازمانی که برخی رسانه ها به آن دست یافتند، رئیس جمهوری جدید آمریکا، کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست را از «انتشار تازه ترین گزارش ها و اطلاعات در رسانه های اجتماعی یا ارائه آنها به خبرنگاران»، و نیز امضای قراردادهای جدید منع کرد. بر اساس گزارش ها، ترامپ قصد اعمال محدودیت ها و کاهش های گسترده ای را در این سازمان دارد.
این در حالی است که دستورالعمل مشابهی نیز به کارکنان وزارت کشاورزی آمریکا ابلاغ شده است. در این دستورالعمل که پایگاه اینترنتی بازفید آن را منتشر کرد، به کارکنان این وزارتخانه دستور داده شده است تا اطلاع ثانوی «هیچ سندی» را منتشر نکنند، از جمله بیانیه های خبری، تصاویر، درج مطلب در رسانه های اجتماعی و ... این درخواست به ویژه به بخش تحقیق کشاورزی وزارتخانه ابلاغ شد که در پژوهش ها درباره تغییرات آب و هوایی مشارکت فعال دارد.
وزارت کشاورزی آمریکا سه شنبه با انتشار بیانیه ای، رایانامه ارسال شده به کارکنان خود را «ناقص» توصیف کرد و گفت سیاست پیشنهادی اجرا نخواهد شد. در این بیانیه آمده است: «این رایانامه داخلی بدون دستور وزارتخانه، و پیش از صدور دستورالعمل برای وزارتخانه صادر شده است. بخش تحقیق کشاورزی به حفظ جریان آزاد اطلاعات بین دانشمندان خود و مردم آمریکا پایبند است.»
با صدور این دو دستورالعمل برای سانسور اطلاعات -که خبر آن سه شنبه در رسانه ها منتشر شد -، تعداد نهادهای فدرال آمریکا که ترامپ به آنها دستور سکوت داده است، دست کم به پنج مورد رسید.
شان اسپایسر، سخنگوی مطبوعاتی ترامپ سه شنبه در نشست خبری خود گفت پیش از هر گونه اظهارنظر در این باره باید بررسی بیشتری کند./ ایانا

(چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۲:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها