شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۴۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

افزایش جمعیت سپردار قهوه‌ای و قرمز و ظهور آفات جدید در مازندران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: آفاتی نظیر سپردار قهوه‌ای و قرمز و مگس میوه مدیترانه ای در استان افزایش یافته است.

عبدالرحمن زاغی اظهار کرد: وقوع تگرگ، باران‌های سیل‌آسا، کاهش دوره‌های سرمایی، وقوع گرمای بی‌سابقه و سرمای شدید و زودرس پاییزه از مصادیق تغییر اقلیم در سال‌های اخیر در استان است که منجر به تغییراتی در ترکیب و تراکم جمعیت فون آفات استان شده است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت آفاتی نظیر سپردار قهوه‌ای و قرمز و مگس میوه مدیترانه ای و ظهور آفات درجه دو مانند جوانه‎‌خوار مرکبات و افزایش جمعیت سوسک لما در برخی از مناطق گندم‌کاری را نشان از تغییر اقلیم دانست و اظهار امیدواری کرد: باغداران و زارعین استان با هماهنگی و مشاوره با کارشناسان اجرایی و تحقیقاتی و رعایت اصول فنی مدیریت محصول، از ظرفیت‌های کارشناسی استان برای کاهش مخاطرات اقلیمی و مصرف بهینه سموم گام‌های اساسی بردارند.

 یاسایی مدیر فنی شرکت بایر پارسیان با اشاره به محدودیت در معرفی سموم جدید علفکش در سال‌های اخیر تاکید کرد: بروز مقاومت در برابر علفکش‌ها امری طبیعی بوده و در بسیاری از مناطق دنیا اتفاق افتاده و ضروری است پدیده مقاومت را مدیریت و آن را به تاخیر انداخت.

وی تناوب زراعی، مبارزه زراعی و مکانیکی، عدم تک کشتی و تناوب در مصرف گروه‌های مختلف علفکش ها را از گام‌های مهم در مدیریت مقاومت علف‌های هرز برشمرد.

 

(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها