دوشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۹۳۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

تسهیل امور گمرکی برای افزایش صادرات

در نشست صادرکنندگان نمونه با رییس کل سازمان توسعه تجارت، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات و معاون امور گمرکی ایران بر تسهیل امور گمرکی و ارائه خدمات بیشتر از سوی صندوق ضمانت صادرات تاکید شد.

 در این جلسه که در سالن میلاد برگزار شد صادرکنندگان مهمترین مشکلات خود در زمینه امور گمرکی و ضمانت صادرات را بیان کردند و مسئولان ذیربط نیز برای بهبود رویه‌ها و تسهیل امور صادرکنندگان قول مساعدت دادند.

بر اساس این گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران بنا دارد تا ضمن تسهیل شرایط ورود موقت مواد اولیه مورد نیاز صادرات، مدت اعتبار ضمانت صادرکنندگان برای ورود موقت را نیز تمدید کند.

همچنین گمرک در حال آماده‌سازی بسته خدمات ویژه گمرکی برای صادرکنندگان نمونه و ممتاز است تا با ارایه خدمات ویژه به این صادرکنندگان، شرایط صادرات برای آنها تسهیل شوند.

اخذ مجوزهای لازم برای استرداد حقوق و عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست مشترک صادرکنندگان با رییس کل سازمان توسعه تجارت، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات و معاون امور گمرکی ایران بود که قرار شد گمرک ترتیبی دهد تا در کوهتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

همچنین گمرک قول مساعد داد قیمت‌های پایه صادراتی آن دسته از کالاهای صادراتی که قیمت‌های جهانی آنها در سال‌های اخیر مورد افزایش قرار گرفته‌ است را با کمک تشکل‌های صادراتی بازنگری و اصلاح  کند.

در این نشست همچنین صندوق ضمانت صادرات ایران نیز اعلام آمادگی کرد تا خدمات خود را برای صادرکنندگان نمونه و ممتاز  با شرایط آسان‌تر و سرعت بیشتری ارایه کند و صدور کالاهایی که با واسطه صادر می‌شوند از سوی صندوق بیمه شود و ضمانت‌نامه‌های صادر شده برای صادرکنندگان در سقف اعتباری هر صادرکننده قابل تهاتر و جابجایی باشد.

صندوق ضمانت صادرات همچنین اعلام کرد که برای ارتقای سطح رضایت‌مندی مشتریان بویژه صادرکنندگان نمونه و ممتاز آمادگی دارد تا موضوعات صادرکنندگان را در جلسات اختصاصی مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.
(دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها