یکشنبه / ۵ دی ۱۳۹۵ / ۰۸:۲۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۹۲۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

انباشت گوجه‌فرنگی و افت قیمت محصول در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی عنوان کرد که به دلیل انباشت تولید گوجه‌فرنگی قیمت این محصول در مغازه‌های سطح شهر کاهش یافته است.

حسین مهاجران، ‌ گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم گوجه فرهنگی با کیفیت در میدان میوه و تره بار ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان قیمت دارد و کارخانه‌ها از گوجه‌های متوسط در فصل تابستان رب می‌گرفتند اما اکنون کارخانه‌ها تعطیل هستند و این اتفاق نمی افتد.  

وی ادامه داد:‌ اگر تولیدات خریداری نمی‌شود به دلیل این است کیفیت پایین است. اگر کیفیت بالا باشد گران‌تر از قیمت فعلی خریداری می‌شود.  

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره قیمت گوجه فرنگی در مغازه‌ها گفت:‌ گوجه فرنگی در مغازه‌ها با احتساب سود ۳۵ درصدی کمتر از کیلویی هزار تومان است و در صورت داشتن کیفیت بالا ۱۵۰۰ تا۲۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.  

مهاجران با بیان اینکه‌ حدود یک ماه قبل قیمت گوجه کیلویی ۴۰۰۰ تومان بود، ادامه داد:‌ کشاورزان ما به گونه‌ای کشت می‌کنند که تقریبا هر ۱۵ روز تولیدشان به بازار عرضه شود اما در زمان‌هایی پیش می آید در چند مرکز تولید گرمسیری مثل بوشهر و چابهار، بندرعباس تولیدات همه با هم می‌رسند و این نیازمند این است که که یک سیستم مشخص کاشت و برداشت وجود داشته باشد تا یک زمان گوجه کیلویی ۴۰۰۰ تومان فروخته نشود و زمان دیگر مثل امروز نباشد که تقاضا پایین بیاید و تولید زیاد شود./ ایسنا
(یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵) ۰۸:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها