پنج شنبه / ۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۹۱۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

خودکفایی برنج؛ با اما و اگرهایی همراه است

نائب رئیس انجمن برنج گفت: خرید تضمینی محصول براساس نرخ تورم در کنار سایر حمایت های دولت و کشت برنج در سایر استان ها می تواند خودکفایی محصول را به همراه داشته باشد.

علی اکبریان نائب رئیس انجمن برنج، با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر خودکفایی برنج و محدودیت کشت در استان های شمالی اظهار داشت: طی سال های گذشته ارقام پرمحصول از سوی دولت مورد حمایت قرار نگرفت که درنهایت این امر کاهش سطح زیر کشت برنج و انگیزه کشاورزان را به همراه داشت.

وی افزود: با توجه به سطح زیر کشت ارقام کیفی و محدودیت کشت برنج در سایر استان ها باید گفت که خودکفایی امکان پذیر نیست.

اکبریان با اشاره به تاثیر خرید تضمینی بر خودکفایی محصول گفت: طی سال های اخیر علاوه بر نبود حمایت های لازم خرید تضمینی محصول به موقع انجام نشد که در  نهایت این امر واردات سالانه 800 هزار تنی برنج را رقم زد.

نائب رئیس انجمن برنج ادامه داد: براساس مصوبه مجلس در سال 84، همه ساله  نرخ محصولات مختلف کشاورزی که شامل خرید تضمینی هستند باید براساس تورم افزایش یابد و این درحالی است که این امر در برنج اجرا نشده است.

وی با اشاره به عوامل موثر در خودکفایی برنج تصریح کرد: خرید تضمینی محصول براساس نرخ تورم علاوه بر جلوگیری از افزایش افسار گسیخته محصول در کنار سایر حمایت های دولت و کشت برنج در استان هایی نظیر شوشتر، خراسان، شیراز و... می تواند خودکفایی محصول را به همراه داشته باشد./  باشگاه خبرنگاران جوان
(پنج شنبه ۲ دی ۱۳۹۵) ۱۱:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها