دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۹۱۳۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

صادرات میوه ایرانی به روسیه رو به افزایش است

صادرات میوه ایران به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کاهش‌یافته است بااین‌وجود در بازار روسیه و کشورهای آسیای میانه وضعیت مناسبی داریم.

صدرالدین نیاورانی رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان میوه  از افزایش صادرات میوه ایران به کشورهای آسیای میانه و روسیه خبر داد. نیاورانی گفت: تولید میوه در داخل آن‌قدر زیاد است که هنوز به‌طور قانونی هیچ مجوزی برای واردات میوه صادر نشده است اما صادرات محصولات ایرانی به کشورهای آسیای میانه و روسیه در حال افزایش است.

نیاورانی گفت: صادرات میوه ایران به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کاهش‌یافته است. این کشورها ازنظر مساحتی کوچک هستند و از همه جای دنیا به این کشورها میوه صادر می‌شود و صادرات میوه از ایران به بازار اشباع‌شده این کشورها به‌صرفه نیست.

رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان میوه در ادامه با اشاره به موانع تجارت با روسیه گفت: شرایط صادرات محصولات ایرانی به روسیه روزبه‌روز بهبود پیدا می‌کند.  خط کریدور سبز هنوز راه‌اندازی نشده است اما مراحل آخر  را طی می‌کند و در صورت راه‌اندازی این خط شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی صادرات محصولات به روسیه هستیم.

رئیس اتحادیه واردکنندگان میوه با اشاره به نوسان بازار میوه به مناسبت شب یلدا گفت: قیمت میوه در عمده‌ها فروشی‌ها مثل بازار میدان‌ها و سردخانه‌ها تحت کنترل است. سیب کیلویی 2 هزار تا 3100 تومان، انار بین 2100 تا 3300 تومان و کیوی از یک هزار تا هزار و هشت‌صد و 2 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. در شرایط فعلی اتحادیه خرده‌فروشان است که باید قیمت‌های داخلی را کنترل کند و امیدواریم با مدیریت صحیح بازار محصولات باقیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد./
(دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها