دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۹۱۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

اظهار امیدواری حجتی برای تصویب قیمت گندم و رضایت کشاورزان

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که امیدواریم نرخ خرید تضمینی گندم به زودی ابلاغ و به گونه‌ای تعیین شود که مورد رضایت کشاورزان قرار گیرد.

محمود حجتی  - یکشنبه - در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای تحقیقاتی کشاورزی و تجلیل از محققان برتر در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اظهار کرد: نرخ خرید تضمینی گندم مانند دیگر محصولات کشاورزی در مرداد ماه به دولت پیشنهاد شده است و هم‌اکنون مراحل نهایی تصویب خود را می‌گذارند که امیدواریم به زودی تصویب شود.

وی افزود: امیدواریم نرخ خرید تضمینی گندم به گونه‌ای تصویب و ابلاغ شود که مورد رضایت کشاورزان قرار گیرد اما هنوز هیچ نرخی به صورت رسمی از سوی دولت تصویب و ابلاغ نشده است که باید در انتظار آن بمانیم اما رایزنی‌های لازم صورت گرفته تا بتوانیم نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم را به گونه‌ای مصوب و ابلاغ کنیم که مورد رضایت کشاورزان باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا از نرخ ابلاغ شده ۱۳۰۰ تومانی گندم رضایت دارید و گفته می‌شود همچنان به دنبال رایزنی و مذاکره برای افزایش این نرخ هستید؟ گفت: هم‌اکنون هیچ نرخی به تصویب نرسیده اما در جلسه اخیر شورای اقتصاد نیز در این مورد بحث و بررسی‌های لازم صورت گرفت و بر این مساله تاکید شد که نرخی برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شود که مورد رضایت کشاورزان باشد.

حجتی اظهار کرد: اگر تلاش محققان و پژوهشگران بخش کشاورزی نبود تولیدات طبیعی محصولات مختلف کشاورزی با توجه به در معرض تهدید بودن آنها نسبت به انواع بیماری‌ها، آفات و بلایای طبیعی محقق نمی‌شد و با مشکل مواجه می‌شدیم.

وی افزود: هم‌اکنون بین بخش تحقیقات و بخش‌های مختلف کشاورزی ارتباطات خوبی برقرار شده و بسیاری از پایان‌نامه‌ها و دستاوردهای پژوهشگران به عرصه‌های تولیدی وارد شده است که در این راستا ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان قراردادهای خود را منعقد کرده‌اند و امیدواریم این ارتباطات توسعه پیدا کند.
(دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها