شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۸۹۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

صندوق بیمه محصولات کشاورزی دردی دوا نمی کند/ حباب کاذب قیمت بر گوشت سایه انداخته است

قائم مقام خانه کشاورز گفت:شرایط بیمه محصولات کشاورزی منصفانه نیست، از این رو لازم است که ساختار آن اصلاح شود چرا که در چنین شرایطی کشاورزان رغبتی به بیمه محصولات خود ندارند.

 از مهم ترین رویداد کشاورزی در هفته ای که گذشت می توان به عادلانه نبودن شرایط بیمه محصولات کشاورزی و لزوم ضرورت اصلاح ساختار آن اشاره کرد  چرا که  شرایط فعلی کشاورزان میل و رغبتی به بیمه محصولات خود ندارند.

در این خصوص قائم مقام خانه کشاورز معتقد است که دولت در جهت حمایت از کشاورزان باید بودجه بیشتری در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دهد تا شاهد تاخیر درپرداخت غرامت و نگرانی های کشاورزان از این حیث نباشیم.

 از دیگر رویدادهای مهم این بخش می توان به نوسانات کاذب قیمت گوشت اشاره کرد که تنها به سبب معیوب بودن سیستم توزیع شاهد گرانی بی رویه گوشت در ماه های اخیر هستیم.


قیمت فعلی گوشت کاذب است/ گوشت 18 هزار تومان گران‌تر عرضه می‌شود!
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت:با توجه به اعلام انباشتگی دام در بسیاری از استان ها، در دو ماه اخیر تنها به سبب ایراداتی در چرخه توزیع با گرانی کاذب گوشت در بازار روبرو شدیم.


بی نیازی واردات نیازمند توسعه کشت پاییزه است
مدیر کل دفتز غلات وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارتخانه برای کاهش و بی نیازی از واردات برنامه توسعه کشت چغندر پاییزه را در دستور کار خود قرار داده است.


جدال بر سر واردات گندم
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی گفت: با توجه به کیفیت پایین گندم داخلی در مقایسه با گندم خارجی در جهت جلوگیری از کاهش ضایعات باید مجوز واردات، صادر شود.


رشد خرید تضمینی گندم چقدر درآمد کشاورزان را افزایش داده است؟
به گفته مجری طرح گندم با توجه به خرید 11 میلیون و 520 هزار تن گندم از کشاورزان ،حداقل در آمد آنها نسبت به سال 92، سه برابر افزایش یافته اما رئیس تشکل های بخش کشاورزی در این خصوص نظر متفاوتی دارد.


صادرات ماهیان گرم آبی، آب رفت
مدیر عامل سراسری اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت:در حال حاضر به سبب وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم عراق و تولید ماهیان گرم آبی در این کشور صادرات ما به شدت کاهش یافته است.


حداکثر قیمت هر کیلو زعفران چقدر است؟
عضو شورای ملی زعفران گفت: در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو زعفران 5 میلیون و حداکثر قیمت آن 6 میلیون تومان است.


چه عواملی سبب تاخیر در پرداخت غرامت کشاورزان می شود؟
سخنگوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت:گرچه صندوق بیمه با مدیریت صحیح در تلاش است تا هرچه سریع تر غرامت سال های گذشته کشاورزان را پرداخت نماید اما صندوق به غیر از حق بیمه گذار و دولت منابع دیگری ندارد.


صادرات خشکبار از واردات پیشی می گیرد؟
رئیس اتادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: پتانسیل بالایی در تولید برخی محصولات خشکبار در کشور وجود دارد اما به سبب اتخاذ برخی سیاست های نادرست به یک کشور وارد کننده در این حوزه تبدیل شده ایم.


صندوق بیمه محصولات کشاورزی دردی دوا نمی کند
قائم مقام خانه کشاورز گفت:شرایط بیمه محصولات کشاورزی منصفانه نیست، از این رو لازم است که ساختار آن اصلاح شود چرا که در چنین شرایطی کشاورزان رغبتی به بیمه محصولات خود ندارند.
(شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها