شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۸۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
استاندار بوشهر خبرداد :

391 میلیارد تومان به بخش آب اختصاص یافت

با توجه به اینکه تامین آب آشامیدنی از اولویت‌های استان بوشهر است تاکنون 391 میلیارد تومان به بخش آب اختصاص یافته است.

به گزارش فودنا ، سالاری در جمع‌بندی نشست هم‌اندیشی آب عنوان کرد: حل مشکلات فرسودگی لوله‌های آب در دو سال امکان‌پذیر نیست اما بخش عمده‌ای از افزایش 2 برابری اعتبارات مربوط به نوسازی مخازن و لوله‌های آب است.

وی ادامه داد: آب تصفیه خانه فاضلاب بوشهر برای مصرف آب شرب مناسب نیست، سد خائیز از تعهدات دولت است و اعتبار آن ابلاغ می‌شود، سدهای دشت پلنگ و باغان بعد از 10 سال در فهرست سرمایه گذار خارجی وزارت نیرو قرار گرفته است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه در فازهای جدید نیروگاه‌های بوشهر 200 هزار متر مکعب آب تولید خواهد شد، تصریح کرد: مدیرانی که در ساخت خانه باغ غیرمجاز ساخت و ساز داشته و انشعابات غیرمجاز آب هم داشته باشند ابتدا خانه تخریب و در مرحله بعد مدیر عزل می‌شود.
سالاری گفت: در مورد آبشیرین کن آنچه مورد نیاز بود مجوز گرفتیم و به صلاح نیست بیش از 25 درصد آب مورد نیاز را از دریا بگیریم، مجموعه وزارت نفت اجرای خط انتقال آب از سیراف به جم با حجم 51 هزار متر مکعب تعهد کرده است.
استاندار بوشهر بیان کرد: دهکده گردشگری بوشهر از نظر زیست محیطی و آب مشکلی ندارد و امکانات بی نظیری آنجا مستقر می‌شود، دهکده گردشگری بوشهر اولین اقدام جدی کشور برای گردشگری دریایی است و تا یکسال دیگر 2 هزار شغل آبرومند در دهکده گردشگری بوشهر ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه در تولید و تأمین آب استان قدمهای جدی برداشته شده است، اظهار داشت: مصرف جمعی و سرانه آب توسط مشتریان روستایی به صورت ماهانه مشخص و دلایل اضافه مصرف آسیب شناسایی شود.
(شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها