یکشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۸۷۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

پیشنهاد رایزن بازرگانی ایران در عراق به تاجران ایرانی

رایزن بازرگانی ایران در بغداد گفت: امکان ایجاد شبکه توزیع کالا در عراق و راه اندازی فروشگاه زنجیره ای به ویژه در بخش غربی این کشور از ظرفیت های مهمی است که باید مورد توجه تاجران ایرانی قرار گیرد.

 ابراهیم محمدرضا زاده در نشست آشنایی با فرصت های تجاری کشور عراق در قم با اشاره به اهمیت بازار این کشور در بحث صادرات گفت: میانگین تعرفه واردات کالا در عراق پایین است که این موضوع می تواند مشوق خوبی برای صادر کنندگان داخلی باشد.

وی با اشاره به مزیت های تجاری بازار عراق افزود: کاهش سهم تجارت کشورهای رقیب مانند عربستان، قطر و ترکیه، وجود بیشترین تراکم جمعیتی در استان های هم مرز با ایران، رغبت بالای مردم عراق به خرید کالای ایرانی و بالا بودن حاشیه سود تجارت در عراق از فرصتهای بازار عراق برای صادرکنندگان ایرانی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بازار کشور عراق به عنوان یکی از مهمترین مقصدهای کالاهای صادراتی ایران افزود: ایران پس از کشورهای ترکیه و چین بیشترین صادرات را به کشور عراق دارد.

امیر محمدی چهر با اشاره به رشد جمعیتی در کشور عراق و هم چنین قرابت مذهبی ایران با این کشور بیان کرد: انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد افزایش صادرات کالاهای تولیدی استان قم و سایر استان های کشور به عراق باشیم.

وی ادامه داد: به منظور بازاریابی و معرفی کالاهای تولیدی استان قم، سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه های دولتی در دی ماه سال جاری نمایشگاه اختصاصی کالاهای تولید شده در استان قم را در شهر نجف کشور عراق دایر خواهد کرد.

نشست آشنایی با فرصت های تجاری کشور عراق با حضور رایزن بازرگانی ایران در بغداد، تجار، صادرکنندگان و رئیسان اتحادیه های صنفی استان قم در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد.

در پایان این نشست، رایزن بازرگانی ایران در بغداد به پرسش های صادر کنندگان استان قم پاسخ داد.
(یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵) ۱۲:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها