پنج شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۷۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صادرات گندم مازاد در هاله ای از ابهام

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: در صورت اخذ مجوزهای لازم از دولت، بیش از سه میلیون تن گندم مازاد بر مصرف داخل صادر می شود.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی ، با بیان اینکه بعد از اخذ مجوز، گندم مازاد بر تولید داخل به کشورهای متقاضی صادر خواهد شد، اظهار داشت: پس از بررسی و کار کارشناسی از سوی وزیر جهاد کشاورزی طرح صادرات گندم برای دریافت یارانه صادراتی به شورای اقتصاد ارائه شده اما تا کنون مجوزی مبنی بر صادرات گندم دریافت نشده است.

وی افزود: با توجه به رکورد تولید گندم مازاد بر نیاز مصرف داخل، آمادگی صادرات سه میلیون تن گندم، آرد و مشتقات آن به کشورهای همسایه و گندم دروم به شرکت های بین المللی وجود دارد.

عباسی معروفان با بیان اینکه مذاکرات با کشورهای متقاضی گندم داخلی صورت گرفته، گفت: در صورت اخذ مجوز از سوی دولت، صادرات بیش از سه میلیون تن گندم مازاد بر مصرف داخل آغاز می شود و در غیر اینصورت باید تمهیدات دیگری برای مازاد تولید به کار گرفته شود.

معاون داخلی بازرگانی دولتی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای خرید تضمینی گندم سال زراعی آینده از طریق بورس کالا وجود دارد، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به سبب شفافیت قیمت رغبت به عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا دارد و از این رو راهکارهای مختلف عرضه گندم در بورس کالا از سوی کارشناسان امر در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: اگر بوروکراسی های حاکم بر بازار سرمایه، خریداران و فروشندگان را با مشکلاتی روبرو کند از عرضه آن محصول به بورس کالا اجتناب خواهیم کرد، اما به نظر می رسد که با توجه به حجم منابع مالی مورد نیاز، لازم است که بخش خصوصی از این موضوع استقبال نماید. /  باشگاه خبرنگاران جوان
(پنج شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵) ۱۱:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها