یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۵ / ۲۰:۰۱
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۸۷۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

عملکرد جهاد کشاورزی در خرید تضمینی کشمش غیرقابل قبول است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم شازند گفت: عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی کشمش غیرقابل قبول است و سازمان تعاون روستایی باید در این زمینه زودتر وارد عمل می شد.

علی ابراهیمی  اظهار داشت: امسال متاسفانه با وجود اینکه تولید انگور و به تبع آن محصول کشمش در سطح کشور خوب بود، اما سازمان تعاون روستایی باید برای خرید تضمینی زودتر وارد عمل می شد، چرا که محصول کشمش باید هر چه زودتر از دست کشاورز خارج شده و وارد بازار یا برای صادرات آماده شود.

وی افزود: مکاتبات بسیاری از سوی نمایندگان مجلس استان برای حل مشکلات مرتبط با خرید محصول کشمش انجام شد، اما متاسفانه جهاد کشاورزی در خرید تضمینی کشمش امسال عملکرد قابل قبولی نداشت.

جلسه مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در استان بدون حضور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم شازند بیان کرد: حضور مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در استان برای بررسی حل مشکل محصول کشمش، بدون اطلاع و حضور بنده به عنوان نماینده مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در استان انجام شد و از تصمیمات گرفته شده در این نشست بی اطلاع هستم.

ابراهیمی تصریح کرد: کشمش محصولی با ارزش و در اکثر نقاط دنیا مورد استفاده است که کشورهای زیادی تولیدکننده این محصول نیستند، بنابراین تولید کشمش برای ما یک مزیت است اما عملکرد نامناسب در ساماندهی آن، این مزیت را از میان برداشته است.

وی خاطر نشان ساخت: دولت باید در رابطه با صادرات کشمش، ارتقای کیفیت این محصول صادراتی و بسته بندی مناسب را مدنظر قرار دهد که در بازار جهانی مورد توجه قرار گیرد.

انباشت کشمش در انبارها و افت کیفیت آن، سپس روانه شدن به بازار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم شازند گفت: از سوی دیگر با اجرای طرح قیمت تضمینی باید قیمت تضمینی اجرا شود، اما دولت در این زمینه خوب عمل نکرده، به این ترتیب که کشمش را از کشاورزان می خرد و در انبارها ذخیره می کند و هنگامی که کشمش در انبارها از کیفیت می افتد آن را وارد بازار می کند.

ابراهیمی افزود: طبق ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری، محصول کشمش باید از طریق بازار آزاد و بورس داد و ستد شود و مابه التفاوت آن به عنوان کمک به کشاورز از سوی دولت پرداخت شود.

وی با اشاره به وضعیت بارش در آغاز سال زراعی جاری در استان مرکزی اظهار داشت: امسال کمبود بارش، کشت پاییزه را در استان دچار مشکل کرده و تحت الشعاع قرار داده است و چنانچه روند کنونی ادامه یابد در مورد تولید غلات در استان به مشکل برمی خوریم.

نیروهای غیربومی صنایع شازند به واسطه مدیران غیربومی وارد شده اند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم شازند در رابطه با حضور نیروهای غیربومی در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه شازند و عدم به کارگیری نیروهای بومی بیان کرد: در این مورد پیگیری های جدی داشته ایم و طی سال جاری طبق بررسی های انجام شده، هیچ نیروی غیربومی در این صنایع جذب نشده است.

ابراهیمی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از این افراد غیربومی که از استان های دیگر به منطقه برای اشتغال آمده اند به واسطه مدیران غیربومی وارد شده اند و همانقدر که فرایند غیربومی شدن پالایشگاه و پتروشیمی زمان زیادی برده است بومی سازی نیز زمان بر است و بسیاری از این نیروهای غیربومی را دیگر نمی توان اخراج کرد.

استفاده از مازوت توسط نیروگاه شازند در مواقع اضطراری اجتناب ناپذیر است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم شازند در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد ممنوعیت استفاده از مازوت توسط نیروگاه شازند به دستور رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: دستور رئیس جمهور کاملا به جا است اما نمی توانیم همواره مطمئن باشیم که جریان گاز برقرار است، بنابراین باید ذخیره مازوت برای موارد اضطراری با توجه به حساسیت این تاسیسات سنگین، وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته این ذخیره مازوت باید تحت نظارت کامل و در موارد اضطراری مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به عبور لوله های گاز از استان، شرایط برای تامین کامل سوخت گاز برای نیروگاه شازند فراهم است.
/ مهر
(یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵) ۲۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها