شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۴
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۸۶۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

صادرات خشکبار ایرانی در خطر است!

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی پسته و نوسانات قیمت داخلی، صادرات در شرایط نامساعدی به سر می برد.

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار  گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی پسته و نوسانات قیمت داخلی، صادرات در شرایط نامساعدی به سر می برد.

وی افزود: از ابتدای آبان ماه سال جاری، صادرات آجیل و خشکبار نسبت به ماه های گذشته به سبب مشکلات نقل و انتقال ارز کمرنگ تر شده است.

ارزانی ممقانی با اشاره به اینکه خبری از جایزه صادراتی نیست، گفت: گرچه در تمامی کشورها مشوق های صادراتی به صادرکنندگان پرداخت می شود اما طی سالهای اخیر نه تنها یارانه صادراتی در اختیار تجار داخلی قرار نگرفته بلکه سرمایه در گردش مورد نیاز با نرخ های بالایی به آنها پرداخت شده، که با این وجود صادرکنندگان توان رقابت با سایر رقبا در بازارهای هدف را ندارند.

وی درخصوص عمده صادرات خشکبار داخلی عنوان کرد: محصولاتی از قبیل پسته، خرما، کشمش و نخودچی به بازارهای هدف صادر می شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از ممنوعیت واردات بادام هندی و گستره قاچاق این محصول اظهار کرد: با وجود آنکه تولید بادام هندی در داخل صورت نمی گیرد از وزارت جهاد کشاورزی و صنعت و معدن تقاضا داریم که با وجود افزایش تقاضا برای این محصول مجوز واردات رسمی از طریق مبادی قانونی صادر شود تا از قاچاق این محصول جلوگیری به عمل آید./ باشگاه خبرنگاران جوان،
(شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها