چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۸۶۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
اظهارات تکان دهنده مدیرعامل کارخانجات خورام دام و طیور مازندران

تعطیلی بیش از 50 درصد کارخانه های خوراک دام و طیور استان

متاسفانه یکی از مهم ترین صنایع تبدیلی استان دچار وضعیت بحرانی شده و نمودار نزولی این صنعت در تعداد واحدهای تولیدی و میزان تولید ، بسیار نگران کننده است ، برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ مدیرعامل کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران رفتیم و با او گفت و گویی داشتیم.

حسین کیهانی با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی، مسائل مالیاتی  و نبود اعتبارات، بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی خوراک دام، طیور و آبزیان تعطیل شده اند، اظهار کرد: واحدهایی که تعطیل نشده اند نیز با ظرفیت کمتر از 30 درصد فعالیت می کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور گفت: این معضل نمودی ملی نیز داشته است و اکثز کارخانه های تولیدی خوراک دام و طیور در حال ورشکستگی و تعطیلی هستند.

وی افزود: بازار دام و طیور به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، کشش تحرک اقتصادی را ندارد و به صورت زنجیره وار تمامی مشاغل وابسته خود را درگیر کرده است.

کیهانی با بیان اینکه فقط یک واحد تولیدی ما بیش از 50 میلیون تومان طلب دارد تاکید کرد: کارخانجات خوراک دام  و طیور استان بیش از 50 میلیارد تومان طلب دارند.

وی سرمایه کارخانجات خوراک دام و طیور را اعتباری دانست و خاطر نشان کرد: نقدینگی در صنایع مربوط به دام و طیور واقعا ضعیف است و این روال اعتباری موجب شده تا در شرایط بد اقتصادی شاهد کمبود نقدینگی باشیم.

مدیرعامل کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران با بیان اینکه تولید کنندگان این صنعت از امنیت شغلی مناسبی برخوردار نیستند، اظهار کرد: هدف ما امنیت غذایی و بهداشتی مردم است اما کسی به فکر حمایت از این صتنعت نیست و هر روز شاهد تعطیلی یکی از واحدهای تولیدی در استان هستیم.

کیهانی تصریح کرد: پس از صنعت نفت بیشترین سرمایه گذاری در صنعت دام و طیور شده است اما نبود حمایت ها و شرایط نامساعد اقتصادی موجب شده که رو به افول برویم.

وی در مورد تعداد کارخانه های تعطیلی شده خوراک دام و طیور در مازندران گفت: 50 کارخانه در مازندران فعال بودند که الان فقط 20 کارخانه آن هم با ظرفیت کمتر از 30 درصد فعال هستند.

کیهانی میزان اشتغال زایی مستقیم کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران را بیشتر از 1700 نفر دانست و گفت: برای این صنعت بیش از 3 هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور با بیان اینکه هیچ کس صدای ما را نمیشوند و به ما کمک نمی کند، در برشماری مشکلات کارخانجات خوراک دام و طیور گفت: این صنعت از نبود بخشودگی مالیاتی رنج میبرد، بین دو وزارت خانه مانده و متولی مشخصی ندارد، نهاده های مورد نیازش به درستی تامین نمی شود و و گوش شنوایی برای مشکلات آنان وجود ندارد.

کیهانی خواستار توجه به مشکلات تولیدکنندگان صنعت خوراک دام و طیور شد و اظهار کرد: مسئولان به وعده هایی هم که به ما داده اند عمل نکردند و واقعا نمیدانیم چگونه جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی خود رگفت و گو حسین زحمتکش
(چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها