شنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۸۵۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

صرفه جویی مصرف آرد استان تهران رکورد زد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک گفت: استان تهران در شش ماهه نخست امسال با مصرف 24 هزار و 125 تن آرد، صرفه جویی را در این بخش رکورد زد.

«پیمان زندی» روز شنبه افزود: این میزان آرد معادل 29 هزار و 916 تن گندم به ارزش 204 میلیارد و 935 میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت مصرف، سرانه ماهانه مصرف آرد خبازی در استان تهران از 7.60 کیلوگرم به 5.83 کیلوگرم کاهش یافته است.
زندی اظهار داشت: امسال با ذخیره سازی یک میلیون و 844 هزار و 143 تن گندم، نیاز مصرف خبازی ها، صنف و صنعت در سطح منطقه یک تا سال آینده تامین شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک با اشاره به این که حجم عملیات وارده و صادره گندم در شش ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و 843 هزار و 563 تن بوده است، گفت: میزان موجودی فعلی گندم در سیلوهای این منطقه یک میلیون و 844 هزار تن است که این حجم ذخیره سازی در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.

** افزایش 20 درصدی خریدتضمینی گندم استان تهران در سالجاری
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک گفت: امسال 563 هزار و 186 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که این عدد نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
به گفته زندی، علاوه بر آن، امسال برای نخستین بار خرید تصمینی دانه خوراکی کلزا به میزان سه میلیون و 830 هزار و 695 کیلوگرم از کشاورزان به طور مستقیم توسط این شرکت انجام شده است.
وی اضافه کرد: در استان تهران در مجموع 427 هزار و 865 کیلوگرم خرید کلزا صورت گرفته که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک همچنین راه اندازی سردخانه سه هزار تنی در مجتمع شهید امین زاده، صرفه جویی در هزینه برق مصرفی واحدهای منطقه یک به میزان 960 میلیون ریال در سال گذشته و طراحی احداث خط دوم ریلی جهت مجتمع شهید مدرس را از جمله مهمترین فعالیت های این شرکت در طول یکسال گذشته عنوان کرد.
زندی به ضرورت پیوستن نانوایان تحت پوشش شرکت غله و خدمات بازرگانی به سامانه فروش آرد بانک سپه اشاره کرد و افزود: اکنون حدود هفت هزار واحد نانوایی در استان تهران به این سامانه ملحق شده و آرد مورد نیاز خود را بوسیله این سامانه تهیه می کنند.
این مسوول در شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک افزود: نانوایان با استفاده از این سامانه می توانند کارخانه آرد موردنظر خود را انتخاب کرده و بدون مراجعه به بانک در طول هفته به صورت شبانه روزی از طریق اینترنت حواله خود را دریافت کنند./ ایرنا
(شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵) ۱۴:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها