شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۸۴۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

وزارت جهاد با به‌کارگیری افراد بازنشسته به جایی نمی‌رسد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بارها گفته‌ایم به کارگیری افراد بازنشسته به عنوان معاون و مدیرکل در وزارت جهاد کشاورزی راه به جایی نمی‌رساند و مدیریت تجارت محصولات کشاورزی مغفول مانده است.

علی وقف‌چی  از تذکرات مکرر کمیسیون کشاورزی مجلس به مسئولان بخش کشاورزی بابت اعلام نشدن قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک در سال زراعی جدید خبر داد و گفت: اما مسئولان وزارت جهاد می‌گویند پیشنهادات خود را از دو ماه پیش به هیأت دولت ارائه کرد‌ه‌اند، اما این هیأت دولت است که هنوز نرخ‌ها را اعلام نکرده است.

وی با اشاره به سردرگمی کشاورزان برای کشت محصولات خود، خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود افزایش قیمت خرید تضمینی حداقل معادل نرخ تورم به ویژه برای گندم باشد و در صورت کاهش قیمت تضمینی گندم و سایر محصولات استراتژیک ضربه جبران‌ناپذیری در راستای تولید این محصولات وارد می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه با تأکید مقام معظم رهبری باید در زمینه محصولات استراتژیک به سایر کشورها وابستگی نداشته باشیم، افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار موجود هم تمهیداتی فراهم کند و زمینه صادرات مازاد محصولات را ایجاد نماید، چرا که یکی از ضعف‌های ما بخش تولید است و در مدیریت تجارت در کشور مغفول مانده است، چرا که اقدام اساسی انجام نداده‌ایم.

وقف‌چی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: انتظار می‌رود برای صادرات و بازاریابی محصولات کشاورزی از متخصصان تربیت شده این وزارتخانه در بازارهای خارجی استفاده شود، نه آنکه چشممان فقط به دو سه کشور اطراف مانند روسیه و عراق باشد.

وی با انتقاد از سیاست حجتی در به کارگیری افراد بازنشسته در پست‌های مدیریتی، معاونت و مدیران وزارت جهاد، گفت: بارها گفته‌ایم که با این تیم‌ها نمی‌توان کشاورزی را به جایی رساند و باید از افراد تازه‌نفس استفاده کرد، اما آنچه البته به جایی نرسد، فریاد است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین در مورد سیاست اجازه واردات رسمی پرتقال و نارنگی در سال آینده در قبال صادرات این محصول درسال 95، تصریح کرد: این مسئله می‌تواند به عنوان مسکن ضعیفی برای توسعه صادرات باشد و تشویقی برای صادرکنندگانی است که بتوانند در فصل خارج از برداشت مرکبات این محصول را وارد کنند.

وی افزود: اما واقعیت این است که با این روش‌ها به جایی نمی‌رسیم و باید تولید را بر اساس دو اصل نیاز داخلی و توان صادراتی انجام دهیم وگرنه حمایت‌های دولت نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به گزارش فارس، با گذشت 45 روز از آغاز سال زراعی ۹۶-۹۵ و شروع کشت پاییزه، دولت هنوز قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام نکرده و این در حالی است که عمده کشاورزان بر اساس اعلام قیمت‌های تضمینی محصولاتی مانند گندم، تصمیم و اقدام به کشت محصول خود می‌کنند./ فارس
(شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها