پنج شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۸۴۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

اقدامات بهداشتی زائرین در مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی / تامین سلامت زائرین کربلا از ایران تا دل عراق

رییس مرکز سلامت محیط و کار بیان کرد: امسال علاوه بر نظارت های بهداشتی در ایران، در خاک عراق هم تمام تمهیدات لازم برای تامین سلامتی زائرین اربعین فراهم شده است.

خسرو صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار ؛ از هماهنگی نیروهای بهداشتی سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان برای نظارت و کنترل وضعیت بهداشتی زائرین خبر داد و افزود: باتوجه به تجربیات سال گذشته، امسال برای داشتن سفری ایمن برنامه ریزی های متعددی انجام شده است.

وی آب آشامیدنی را یکی از ضروریات راهپیمایی اربعین خواند و گفت: کنترل وضعیت سلامت آب از لحاظ میزان کلر و آلودگی های میکروبی آن در مسیرهای راهپیمایی انجام شده و علاوه بر آن هم کیفیت و بهداشت مواد غذایی در تمام مراکز مربوطه ارزیابی می شوند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار از بازرسی های شدید بر سرویس های بهداشتی مسیرها، پسماندها و اماکن بین راهی خبرداد و تصریح کرد: با نزدیک شدن به ایام اربعین نظارت ها بیشتر می شود و علاوه بر نیروهای بهداشتی استان های مرزی، افرادی از دانشگاه های همدان، اصفهان، تهران و کارشناسان بهداشت محیط هم در صورت نیاز به جمع این سه استان اضافه می شوند.

صادق نیت با اشاره به همکاری ایران با وزارت بهداشت عراق برای نظارت دقیق بهداشتی در داخل خاک عراق، ادامه داد: یکی از اقدامات ویژه امسال همکاری با وزارت بهداشت عراق بوده تا تمام تمهیدات لازم برای تامین سلامت محیطی و فیزیکی زائرین در مسیر راهپیمایی فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه در صورت نیاز از تانکرهای بهداشتی برای آب رسانی به زائرین استفاده می شود، اظهار داشت: توصیه می شود زائرین در مسیر پیاده روی های خود از آب بطری شده و مواد غذایی مطمئن استفاده کنند هرچند که تمام آب های شرب بین راهی تائید شده و بهداشتی است.

به گفته رییس مرکز سلامت محیط و کار پایگاه هایی در راه های ورود و خروج زائرین برای تامین سلامتی آنها تعبیه شده است تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: بدون توجه و رعایت بهداشت توسط زائرین، اقدامات انجام شده کفایت نمی کند و همکاری مسافرین اربعین برای داشتن سفری ایمن ضروری است.

لازم به ذکر است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مواد غذایی و آب آشامیدنی بین مسیرهای پیاده روی، لطفا به سامانه 190 گزارش دهند./ باشگاه خبرنگاران جوان
(پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها