شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۹
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۸۳۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

گزارش «فرصت امروز» از وضعیت سرمایه گذاری در حوزه بیسکویت های خاص بازار

صحبت کردن و جمع آوری اطلاعات درباره چند و چون سرمایه گذاری و تولید انواع بیسکویت دایجستیو در ایران کار چندان آسانی نیست. تولیدکننده های بزرگ بازار تمایلی به ارائه اطلاعات ندارند و کوچک ترها مطالب مفیدی نمی دهند. رؤسا و اعضای هیأت مدیره به صورت قطره چکانی اندکی مطالب خواندنی در اختیار گذاشتند که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

اگر در فکر ایجاد یک واحد صنعتی برای تولید بیسکویت، انواع شیرینی و شکلات هستید ابتدا باید کار خود را از یک محوطه کوچک کارگاهی آغاز کنید. پس از طی مراحل لازم و رسیدن تولیدات به سطح کیفی تولید انبوه آنگاه اجازه خواهید داشت تا در نقش یک تولید کننده صنعتی پا به بازار بگذارید. وقتی تولید انبوه را در دستور کار قرار دادید برای داشتن کلوچه، کیک، بیسکویت یا هر محصولی از این دست باید از آرد حاصل از گندم های نرم با پروتئین نسبتا پایین استفاده کنید.

ماشین آلات؛ گام اول

ما در واحد تولیدی تحت نظرتان به ماشین آلات بسیاری نیاز دارید. اول از همه میکسر که وظیفه تهیه انواع خمیر را بر عهده دارد که بسته به نوع محصول تغییر می کند. دپازیتو یا دستگاه تزریق کننده، قلب تپنده تولید محصولات شما است؛ در واقع این دستگاه نازل هایی دارد که مواد را درون قالب ها می ریزد و پس از فرگذاری به دستگاه تزریق مارمالاد، مربا، شکلات، کرم و. . . انتقال می دهد. دستگاه بعدی اوکس یا دستگاه هوادهی به خمیر کیک است.

در میکسر تهیه خمیر کیک به علت همزده شدن آب و آرد مقدار زیادی هوا نیز به داخل خمیر نفوذ می کند ولی برای اینکه هوای بیشتری به خمیر کیک وارد شود آن را به دستگاه اوکس منتقل می کنند. نام دیگری که در لیست مورد نیازهای شما خواهد بود کاغذگذار است که همانطور که از اسمش پیداست کاغذ محصولات  را روی کف  دیس های تولید قرار می دهد. البته این دستگاه در واحدهایی که تولید روزانه آنها زیر 100تن است مورد استفاده قرار نمی گیرد.

دیپازیتو یا قیف زن نفر بعدی است که مسئولیت های بسیاری را بر عهده دارد. فرهای پخت، دستگاه سردکننده و دستگاه های بسته بندی در رده های بعدی لیست نیازهای شما قرار دارند. در حال حاضر فرهای مخصوص کیک و بیسکویت بین 3 تا 40میلیون تومان خریدوفروش می شوند. این تنوع قیمت رابطه مستقیمی با ظرفیت این دستگاه ها دارد.

معیارهای استقرار و ضوابط فعالیت

برای احداث یک واحد تولیدی باید به مسائل بسیاری بپردازید. ما به گوشه ای از آنها اشاره می کنیم اما قطعاً برای کسب اطلاعات بیشتر فقط به این گزارش اکتفا نکنید. قبل از رفع هر مسئله دیگری ابتدا باید فکری برای زمین احداث کارخانه کنید.

براساس ضوابط این زمین نباید در محدوده و حریم شهر، روستا، شهرک، سکونت گاه و مجتمع های مسکونی با حداقل 20خانوار، مناطق حساس ساحلی-دریایی باشد. این موضوع البته شامل تبصره ای است که براساس آن واحدهای غیرآلاینده و غیر مزاحم می توانند با تشخیص اداره کل محیط زیست استان در محدوده های فوق فعالیت کنند.

در پروسه آماده شدن و تولید محصول شما نباید آسیب های انسانی، زیست محیطی بر محیط پیرامون خود داشته باشید در این صورت مجوز بهره برداری از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست لغو خواهد شد. پس از اتمام کلیه عملیات ساختمانی واحد صنعتی و آزمایش خط تولید، سازمان های مسئول در زمینه صدور پروانه بهره برداری از سازمان محیط زیست استعلام می کنند.

حداقل طول لازم و ضروری برای سالن تولید بیسکویت با خط تونلی به ظرفیت حدود 3000کیلو گرم در هر شیفت هشت ساعته 40متر، حداقل عرض سالن 10متر، حداقل ارتفاع سقف سالن شش متر و ابعاد ورودی اصلی به سالن ارتفاع 5/4متر و طول 5/3متر برآورد شده است.

(شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها