پنج شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۰۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران

رونق اقتصادی لازمه تولید محصولات ارگانیک است

برای تولید محصولات طبیعی و بعد عرضه محصولات ارگانیک انجام شود تا زمینه ارزش افزوده بیشتر برای کشور را فراهم کند. برای تحقق این اهداف به رونق بیشتر اقتصاد نیاز داریم.

حسن فروزان فرد، عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در گفت وگو با سایت خبری اتاق تهران درباره ترغیب مردم به استفاده از محصولات ارگانیک گفت: گام بلند و حرکت کم توفیقی است اگر از وضعیت فعلی به استفاده صرف از محصولات ارگانیک روی بیاوریم. در کشورهای توسعه یافته دنیا که استفاده از محصولات ارگانیک رایح است، پس از طی فرایند افزایش جمعیت و استفاده از انواع و اقسام بذرهای تراریخته بعضی از مردم جامعه پرچمدار بازگشت به طبیعت شدند و در وهله اول مصرف محصولات طبیعی و در وهله دوم مصرف محصولات ارگانیک را دنبال کردند.

 فروزان فرد در ادامه با اشاره به اینکه باید زمینه تولید محصولات ارگانیک در صنایع تبدیلی را فراهم کرد گفت: زنجیره عرضه مناسب در ترغیب افراد به استفاده از محصولات ارگانیک نقش به سزایی ایفا می کند. زنجیره عرضه محصولات طبیعی به عنوان مقدمه استفاده از محصولات ارگانیک متفاوت است. دسترسی راحت برای مصرف کننده، قیمت مناسب و امکانات نگه داری از مهم ترین مسائلی است که باید در زنجیره عرضه محصولات طبیعی مد نظر داشت.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در ادامه با اشاره به اینکه کشاورزی ارگانیک تاثیر مثبتی بر مسائل زیست محیطی و مصرف بهینه آب و خاک دارد گفت: تکیه بر این نوع کشاورزی در بلند مدت به سلامت جامعه کمک می کند اما مسیر طولانی در رسیدن به  تولید و مصرف محصولات ارگانیک داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران درباره واردات مواد اولیه ارگانیک برای تولید محصولات ارگانیک گفت: تایید صلاحیت واردکنندگان توسط مقامات مسئول در این زمینه بسیار مهم است. بازار محصولات ارگانیک بازار بزرگی نیست و هدفگذاری باید در این مسیر در ابتدا برای تولید محصولات طبیعی و بعد عرضه محصولات ارگانیک انجام شود تا زمینه ارزش افزوده بیشتر برای کشور را فراهم کند. برای تحقق این اهداف به رونق بیشتر اقتصاد نیاز داریم.

(پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها