دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۸
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۷۹۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

بازار طلای سرخ خراسان‌شمالی در دست دلالان سایر استان‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: بازار طلای سرخ خراسان‌شمالی در دست دلالان سایر استان‌ها همچون خراسان رضوی و جنوبی است.

محمد جواد تشکری با اشاره به اینکه دلال ها نیز یکی از زنجیره‌های بازار در حوزه کشاورزی هستند، افزود: این افراد زعفران خراسان‌شمالی را با قیمت مناسبی خریداری می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که زعفران کاران استان در سال گذشته به علت پایین بودن قیمت این محصول از فروش محصول خود خودداری کردند، اظهار کرد: این امر مقطعی بود و بستگی به قیمت بازار جهانی داشت و بعد از اینکه قیمت این محصول در بازارها افزایش یافت، زعفران خراسان‌شمالی نیز با قیمت بالاتری از کشاورزان استان خریداری شد.

تشکری با بیان اینکه سالانه سطح زیرکشت این محصول در این استان رو به افزایش است، ادامه داد: میانگین تولید زعفران در مزارع این استان حدود 1.5 کیلوگرم در هکتار است که البته این میزان تولید در برخی مناطق استان به هفت کیلوگرم در هکتار نیز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت این محصول در سال جاری حدود 1000 هکتار بوده است، اظهار کرد: زمان برداشت این محصول از اواخر مهر آغاز می‌شود طی سال گذشته 300 هکتار از این محصول کشت شد و زعفران کاران استان توانستند چهار تن از این محصول را برداشت کنند./ ایسنا
(دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها