دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۹۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

امضای تفاهم‌نامه توسعه شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی

تفاهم‌نامه ایجاد، تکمیل و توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی به منظور تحقق اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گسترش کشاورزی صنعتی امضا شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، تفاهم‌نامه ایجاد، تکمیل و توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گسترش کشاورزی صنعتی به امضا رسیده است.

استفاده بهینه از آب و خاک در طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای تولید ۸۰ هزار تن انواع آبزیان در یک برنامه ۱۰ ساله از اهداف این تفاهم‌نامه بیان شده است.

در مراسم امضای این تفاهم نامه، سیدنظام‌الدین سجادی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: موسسه جهاد نصر در قالب موسسه غیردولتی و با بهره‌گیری از فرهنگ و روحیه جهادی و تجربه‌های دفاع مقدس در زمینه مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی با اولویت بخش کشاورزی فعالیت می‌کند و تا به حال خدمات خود را با کیفیت مطلوب اجراء کرده است.

وی به اهمیت این تفاهم‌نامه برای توسعه و ساخت و اجرای طرح‌های مجتمع کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است؛ زیرا ضمن رونق اقتصادی، به توسعه کشاورزی نیز منجر خواهد شد.

مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی در ادامه به اولویت دو برنامه ساخت و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و افزود: این مجتمع‌ها برای کشاورزان سود بیشتری دارد و از طرفی هزینه‌های جانبی را نیز کاهش می‌دهد.

سجادی، هدف از اجرای این طرح‌ها در سراسر کشور را مصرف بهینه آب، افزایش میزان تولید و تغییر الگوی کشت عنوان کرد.

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر نیز در این مراسم گفت: زمین‌های مورد نظر برای ایجاد ۱۰ شهرک شیلاتی و گلخانه‌ای تامین شده و منتظر اجرایی‌شدن طرح و پروژه‌ها در این مناطق هستیم.
(دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها