شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۷۸۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نمی توان کشور را از محصولات تراریخته منع کرد

مدیر پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور با بیان اینکه ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته تهدیدی برای امنیت غذایی کشور است،گفت: تاکنون آسیب مستقیم محصولات تراریخته بر انسان اثبات نشده است.

دکتر افراز ، در خصوص تولید و مصرف محصولات تراریخته اظهار کرد: نمی توانیم کشور را از استفاده‌ی محصولات تراریخته منع کنیم، این محصولات در حال حاضر به میزان زیادی در کشور وجود دارد.

مدیر پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور با بیان اینکه بیش از 90 درصد روغن‌های سویا و کُلزا که در جهان وجود دارند تراریخته است، گفت: ذُرت را نمی توان از جیره غذایی بخصوص طیور حذف کرد چون منبع تولید انرژی طیور و کیفیت محصولات بدست آمده از آنان است.

وی با بیان اینکه محصولات تراریخته در کشورهای اروپایی و آمریکا مصرف می‌شود، اضافه کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا بزرگترین مصرف کننده محصولات تراریخته در جهان هستند، تاکنون یک گزارش مستند و قابل استناد در مورد مخاطرات زیست محیطی و سلامت انسان در استفاده از محصولات تراریخته در مقالات علمی و معتبر دنیا چاپ نشده است.

دکتر افراز با بیان اینکه تاکنون آسیب مستقیم محصولات تراریخته بر انسان اثبات نشده است، ادامه داد: مخاطرات ایمنی و زیستی محصولات تراریخته همواره توسط آزمایشات دقیق و حساس مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور با بیان اینکه پُرمحصولی و مقاومت نسبت به آفات نتایح مثبت استفاده از محصولات تراریخته است، گفت: تولید این محصولات یکی از روش‌های مقابله با بحران‌های احتمالی همچون کم آبی، آلودگی و خشکسالی در سطح جهان است.

وی در پایان با بیان اینکه ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته تهدیدی برای امنیت غذایی کشور است، تاکید کرد: گیاهان تراریخته در 180 میلیون هکتار در سطح جهان کشت می شود، 18 میلیون کشاورز در 28 کشور جهان به تولید این محصولات می پردازند و در 200 کشور جهان مصرف می شوند./ ایسنا

(شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها