جمعه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۷۴۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

پیش‌بینی کشت کلزا در 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران

به گزارش فودنا، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت کلزا برود.



حسن عنایتی در مراسم توسعه کشت کلزا با بیان اینکه محوریت کشت پاییزه کلزا است، اظهار کرد: امسال کشاورزان کشورمان  11 میلیون و 200 هزار تن گندم مازاد تحویل مراکز تولید دادند.

وی با اعلام اینکه تلاش کشاورزان و استفاده از دانش فنی کارشناسان سبب شد تا در بحث گندم به خودکفایی برسیم، افزود: میزان مصرف روغن کشور یک میلیون و 500 هزار تن و میزان کنجاله مصرفی دام کشور حدود 2 میلیون و 600 هزار تن است که نتوانستیم در تولید دانه‌های روغنی به نقطه مطلوب دست یابیم و میزان مصرفی کشور را تولید کنیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سعی کردیم از بهترین بذر دنیا برای تولید کلزا استفاده کنیم، تصریح کرد: به علت فراهم نبودن بستر کشت، عدم رعایت تاریخ کشت و عدم رعایت زمان تغذیه گیاه نتوانستیم در بحث تولید کلزا موفق باشیم.

این مسؤول با اعلام اینکه با توجه به شرایط نامطلوب جوی کشور نیاز است کشاورزی را علمی و با تکنولوژی روز همراه کنیم، ادامه داد: در صورت عدم توجه به این اصل مهم به شدت دچار محدودیت می‌شویم.

عنایتی با بیان اینکه امسال بسته‌های حمایتی خوبی در رابطه با کشت کلزا برای کشاورزان دیده شد، گفت: انتظار داریم کشاورزان همکاری کرده تا مدیریت جهاد کشاورزی به موقع نسبت به انعقاد قرارداد کشت به موقع کلزا اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 15 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت کلزا رود، اظهار کرد: با توجه به اینکه مازندران قطب تولید دانه‌های روغنی کلزا است نیاز به عزم جدی کشاورزان داریم تا بخشی از نیاز جامعه را تأمین کنیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران قیمت پیشنهادی تضمینی کلزا را 2 هزار و 530 تومان عنوان کرد و گفت: کشاورزان باید از اراضی مستعد  برای کشت کلزا استفاده کنند.

(جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵) ۱۷:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها