جمعه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۷۴۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

اجرای طرح های حمایتی برای توسعه دانه روغنی کلزا

به گزارش فودنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر ضرورت اجرای طرح‌های حمایتی و انگیزشی برای توسعه دانه روغنی کلزا تاکید کرد.

دلاورحیدرپور در جلسه توسعه کشت دانه های روغنی شهرستان ساری بر ضرورت اجرای طرح های حمایتی و انگیزشی برای افزایش اعتماد کشاورزان جهت کشت و توسعه دانه روغنی کلزا و رسیدن به سطح تخصیصی این محصول تاکید کرد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های اجرایی برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری توسعه کشت دانه های روغنی است، افزود: اتخاذ سیاست های حمایتی دولت در سال های اخیر از کشت و توسعه دانه های روغنی و اجرای دقیق طرح های آماری و قطعات اراضی مساحی توسط GPS، ارتقاء روحیه و انگیزه مسوولین و کارشناسان از نکات مهم نیل به سطح تخصیصی و کشت و توسعه دانه روغنی کلزا است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به واردات بیش از 90 درصد روغن خوراکی مورد نیاز کشور از خارج  گفت: با توجه به شرایط جوی مناسب و قابلیت حاصلخیزی خاک، مازندران یکی از اصلی ترین و مهمترین استان ها در برنامه های اجرایی طرح توسعه دانه های روغنی است.

حسن عنایتی درباره  ایجاد بسته های حمایتی توسعه کشت این محصول افزود: اختصاص یارانه بذور، تسهیلات با کارمزد 12 درصد، اختصاص سم علفکش اختصاصی یارانه دار بوتیزان استار، رایگان بودن گزینه یک بیمه کلزا، تخصیص تسهیلات و یارانه به ماشین آلات مخصوص کشت و تخصیص 13 رقم بذور گواهی شده هیبرید وop  ازجمله بسته های حمایتی در جهت کشت و توسعه دانه روغنی کلزا برای کشاورزان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری در ادامه به شناسایی اراضی بالای پنج هکتار مناسب کشت کلزا، اراضی مربوط به دستگاه های دولتی و غیردولتی، شناسایی روستاهایی که در سال های گذشته سطح کشت قابل توجهی داشتند و شناسایی روستاهایی که ظرفیت کاشت با حمایت های زیربنایی دارند برای توسعه کشت کلزا تاکید کرد
(جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵) ۱۷:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها