شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۷۳۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

تولید 7 درصد کلزا کشور در مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید 7 درصد کلزا کشور در استان خبر داد.

عزیزالله شهیدی‌فر  سطح ابلاغی زراعت کلزای مازندران را در سال زراعی گذشته 15 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: به دلایل مختلف تنها 6 هزار و 200 هکتار منجر به انعقاد قرارداد شد که 2 هزار و 570 هکتار در زمین‌های شالیزاری و بیش از 3 هزار و 600 هکتار در زمین‌های خشکه‌زاری کشت شد.

وی عدم بارندگی‌های مناسب در ماه‌های شهریور و مهر و بارندگی‌های ممتد در آبان ماه، بالا بودن قیمت بذور هیبرید کلزا، جایگزینی کشت مجدد و پرورش رتون در اراضی شالیزاری در سال‌های اخیر و درآمد حاصله از آن، نابسامانی بازرگانی در سال‌های گذشته، وجود محصولات رقیب، گسترش و طغیان علف‌های هرز هم خانواده کلزا و عدم اعلام قیمت خرید تضمینی دانه کلزا در زمان کاشت را از عمده دلایل کاهش سطح کشت کلزا در مازندران برشمرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید کلزا در سال زراعی گذشته در مازندران را 4 هزار و 671 تن معادل 7 درصد تولید کل کشور(68 هزار تن) اعلام کرد.

شهیدی‌فر تبدیل اراضی زراعی به باغی به‌دلیل حمایت برای احداث و توسعه باغ، کمبود ماشین‌آلات و ادوات ویژه کشت کلزا به ویژه بذر کار را از مهم‌ترین مشکلات این بخش برشمرد و گفت: کوچک و پراکنده بودن اراضی کشاورزان امکان کشت مکانیزه را محدود می‌سازد که این بخش مشکلاتی را ایجاد می‌کند

 

(شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها