سه شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۰:۳۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۷۳۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
حسین چمنی کارشناس صنعت لبنیات در نشستی خبری:

صندوق حمایت از زنجیره صنعت شیر اتفاق خوبی به شرط ساماندهی است

چمنی مصوبه اخیر دولت در زمینه ایجاد صندوق حمایت از زنجیره صنعت شیر را یک اتفاق خوبی دانست و گفت: اگر این صندوق درست ساماندهی شود اولا صنعت شیر از بحران کنونی نجات پیدا کرده ثانیا سلامت جامعه ارتقا می یابد.

65درصد تخت‌های بیمارستانی در اختیار سالمندان

به گزارش فودنا، حسین چمنی با اشاره به اینکه بر اساس آمار در حال حاضر 65 درصد تخت‌های بیمارستانی توسط افراد سالمند اشغال می‌شود، گفت: گنجاندن محصولات غذایی سالم از جمله لبنیات در سبد غذایی مصرف کنندگان، جامعه ما را از چنین بحرانی دور می‌کند.

حسین چمنی با بیان اینکه از سال 90، جمعیت کشور مرحله جوانی را پشت سر گذاشته و وارد میانسالی شده است، گفت: در 35 سال آینده جمعیت ایران وارد مرحله سالمندی خواهد شد اما متاسفانه مرحله سالمندی در ایران برابر با مرحله پیری و بیمار و زمین‌گیر شدن است.

چمنی با اشاره به اینکه در 25 سال آینده 26 میلیون جمعیت سالمند در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این افراد به دلیل اینکه از تغذیه سالم برخوردار نبوده‌اند؛ دچار بیماری شده و هزینه هنگفتی برای دولت خواهند داشت.

این کارشناس صنعت لبنیات در ادامه با بیان اینکه مصرف شیر در کشور یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: اگر این مسئله مورد توجه قرار نگیرد کشور زمین گیر خواهد شد.

 

واقعیت تلخی که به سادگی از کنار آن می گذریم

این کارشناس صنعت لبنیات اضافه کرد: این واقعیت تلخی است که وجود دارد و ما به سادگی از کنار آن می گذریم. کدامیک از ما به این مسئله توجه دارد که خطر به این بزرگی در 35 سال آینده در انتظار کشور است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر جمعیت کشور، تغذیه سالم داشته باشد و محصولات لبنی به اندازه کافی در سبد غذایی آنها قرار بگیرد با چنین بحرانی مواجه نخواهیم بود.

وی گفت: حد فاصل سالهای 80 تا 90 آمار مبتلایان به پوکی استخوان که از جمعیت بالای 50 سال از 15.5 حدود 34 درصد افزایش یافته ضمن اینکه تراکم استخوان ایرانیان بین 6 تا 24 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مصرف لبنیات در کشور بیش از 80 کیلوگرم نیست، گفت: این در حالی است که عدد مذکو باید 290 کیلوگرم باشد. متاسفانه در این زمینه برنامه هایی نیز نوشتیم اما چون حرکت رو به جلویی انجام نشد نه تنها پیشرفت نکردیم بلکه با کاهش مصرف نیز مواجه بودیم.

دبیر ستاد نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته مسئله مهم دیگر در این زمینه را بحث فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مصرف لبنیات در کشور 42 درصد کاهش پیدا کرد که این به نوعی یک سقوط بود.

(سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵) ۰۰:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها