چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۹
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۷۲۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
دبیر انجمن صنایع بیسکوییت، شیرینی و شکلات در واکنش به ادعای ارزانی شکر:

نرخ شکر همچنان 500 تومان گران‌تر از دو ماه پیش است

جمشید مغازه ای، دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوییت، شیرینی و شکلات ایران با اشاره به برخی اظهارات در روزهای اخیر مبنی بر ارزانی شکر گفت: شکر حدود 200 تومان ارزان‌تر شده است. اما همچنان با قیمت دو ماه پیش حدود 500 تومان تفاوت دارد که متاسفانه مسئولان امر در گفته‌هایشان به این موضوع اشاره نمی‌کنند.

به گزارش کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، جمشید مغازه‌ای با تاکید بر اینکه صنایع شیرینی و شکلات کشور با کمبود و گرانی شکر در بازار، با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند، گفت: شکر حدود دو ماه پیش در حدود کیلویی 2300 تومان بود که با برخی مشکلات، قیمت در روزهایی به 3200 تومان نیز رسید. اما اکنون قیمت در حدود 2800 تومان است که با نرخ متعادل شکر در ماه‌های گذشته فاصله دارد و این قیمت بالا روی عملکرد تولیدکنندگان صنایع غذایی و قیمت نهایی محصولات آنها تاثیر منفی گذاشته است.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود در آخر فصل تابستان شکر در بازار فراوان خواهد شد، اظهار داشت: طبیعی است که در فصل برداشت، محصول در بازار افزایش داشته باشد و این موضوع ارتباطی به تدوین سیاست‌های رفع کمبود و گرانی در بازار ندارد.

دبیر انجمن صنایع شیرینی و شکلات در پاسخ به این سوال که آیا در فصل پاییز، امکان بازگشت قیمت‌ شکر به نرخ‌های دو ماه پیش وجود دارد نیز گفت: در حال حاضر نرخ مصوب 2520 تومان و نرخ بازار 2800 تومان است که صدها تومان با نرخ پیش از گرانی‌ها فاصله دارد و بعید است که این فاصله پر شود و به این ترتیب متاسفانه صنایع و مصرف کنندگان باید خود را با قیمت‌ها بالا وفق دهند.

به گفته مغازه‌ای، با وجود اینکه در بطن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی و داخلی دیده شده است، اما برخی تصمیم‌ها و کاستی‌ها به‌گونه‌ای است که عملا در مسیر تولیدکنندگان سنگ‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این مشکلات در حالی رخ می‌دهد که صنایع غذایی و از جمله صنعت شیرینی، شکلات و بیسکوییت جزو صنایع موفق و صادرکننده در کشور محسوب می‌شوند و باید از حمایت‌های بیشتری برخوردار باشند، در حالی که چنین نیست.
(چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵) ۱۷:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها