چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۶
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۷۲۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

کنفرانس ملی انگور و کشمش در ملایر برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه ملی ملایر از برگزاری سومین کنفرانس ملی انگور و کشمش به میزبانی این مرکز آموزش عالی خبرداد.

دکتر بهمن حیاتی، در این رابطه افزود: این کنفرانس به همت دانشگاه ملایر و پژوهشکده انگور و کشمش این مرکز و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه بوعلی‌سینا، سازمان جهادکشاورزی، اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران و انجمن تولیدگنندکان و صادرکنندگان کشمش ملایر  7 و 8 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 7 محور اصلی برای این همایش تعریف شده است، اظهار کرد: به باغی تاکستان‌ها، اصلاح بیوتکنولوژی و نانوتکنولوزی، فیزیولوژی و تکنولوژی پس از برداشت، تغییر اقلیم و علوم محیطی، علوم اقتصادی، بازاریابی و تجارت و سایر موارد مرتبط به انگور و فرآورده‌های آن محورهای اصلی این همایش به شمار می‌روند.

حیاتی از حضور تعدادی از اساتید برجسته بین‌المللی و مسئولان استانی و شهرستانی در این سومین کنفرانس ملی انگور و کشمش خبر داد و گفت: برگزاری این دست سمینارهای علمی در بهبود روش‌های باغداری و کشاورزی، افزایش کیفیت محصولات تولید و افزایش میزان صادرات نقش موثر و ماندگاری ایفا می‌کند.

رئیس دانشگاه ملی ملایر در رابطه با پژوهشکده انگور و کشمش، توضیح داد: با توجه به توسعه دانشگاه بر اساس نیاز محور بودن و کسب رتبه نخست ملایر در تولید انگور و کشمش و رفع مشکلات کشاورزان، دانشگاه ملایر اقدام به تأسیس این پژوهشکده کرد و مطالعه و طراحی پروژه پژوهشکده به مساحت 6000 مترمربع به اتمام رسیده است.

حیاتی افزود: عملیات اجرایی فاز اول آن به مساحت 3500 مترمربع آغاز شده و درحال حاضر این پژوهشکده دارای 16 دانشجوی دکتری پژوهش محور در  8 رشته است./ ایسنا
(چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها