دوشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۷۰۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

انار وارد شده به کشور ایرانی است

مدیر کل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در خصوص واردات رسمی انار به کشور گفت: این محصول به کشورهای عربی رفته بود اما با برگشت خوردن دوباره به کشور وارد شده است و ما با توجه به تولید مناسب نیازی به واردات این محصول نداریم.

حسن‌پور در نشست خبری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص قاچاق میوه اظهار کرد: در سال 93 به خاطر ورود غیرقانون نهال انجیر از ترکیه چند نهالستان به کمک حفظ نباتات امحاء شد.

وی افزود: 42 هزار هکتار در کشور وجود داشت همچنین 620 هزار از این محصول تولید می‌شد که این رقم امروزه به 30 هزار هکتار کاهش یافته است و تولید ما نیز به 480 هزار تن رسیده که این امر ناشی از ورود آفت وارداتی جاروئک از از میوه‌های قاچاق است.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: 12 هزار هکتار از سطح زیر کشت لیموترش کاسته شده است که علاوه بر کاهش تولید باعث از دست رفتن اشتغال در کشور می‌شود و شرایط ورود قاچاقی لیموترش به کشور را مرتفع‌تر می‌کند.

حسن‌پور گفت: لیموترشی که هم اکنون در بازار کیلویی 20 هزار به فروش می‌رود حداکثر 8 هزار تومان از کشاورزان خریداری شده است و واسطه‌ها برای فروش لیموترش سود گزافی به جیب می‌زنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در برخی محصولات سمپاشی انجام نمی‌شود و یا بسیار میزان آن کم است گفت: انجیر و خرمایی که در کشور ما تولید می‌شود سمپاشی نمی‌‌شود و می‌توان اذعان داشت که ارگانیک هستند. همچنین مرکبات جنوب و شمال کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر به میزان بارندگی که در آنها فراوان است بسیار سالمتر است به طوری که در برخی کشورهای پرباران تا 27 بار مرکبات سمپاشی می‌شوند.

* انار وارد شده به کشور ایرانی است

مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی همچنین در خصوص واردات رسمی انار و زیتون به کشور براساس آمار موجود در گمرک گفت: واردات انار صورت گرفته از منطقه آزاد اروند نیز انجام شده است اما این اناز همان محصول ایرانی است که در کشورهای عربی دوباره به ایران آمده است.

حسن‌پور یادآور شد: ورود زیتون به کشور براساس قانون ممنوع است ونباید این محصول به کشور وارد شود./ تسنیم
(دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها