شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۶۹۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

پول گندم‌کاران بیش از یک ماه پرداخت نشده است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: بیش از یک ماه است که پرداختی به گندم‌کاران صورت نگرفته است.

سیدمحمد جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید گندم بیشتر از پیش‌بینی بود و موجب شد تا در پرداخت مطالبات گندم‌کاران مشکلاتی به وجود آید اما تا یک ماه آینده این مشکل برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران در گندم به خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: امسال نه تنها واردات گندم نداریم بلکه به باشگاه صادرکنندگان گندم نیز می‌پیوندیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور درباره ممنوعیت واردات گندم، خاطرنشان کرد: از 25 فروردین تا به امروز واردات گندم ممنوع شده و سال جدید نیاز به واردات نداریم.

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا عدم پرداخت طلب گندمکاران در تولید گندم سال آینده تاثیر می‌گذارد، اظهار کرد: به طور قطع به بخشی از تولید گندم سال آینده آسیب وارد می کند اما این طور نیست که پول گندم‌کاران پرداخت نشود و در تلاش هستیم تا هرچه سریع تر این مشکل را برطرف کنیم.

وی در مورد مقدار پرداختی گندم‌کاران مازندرانی گفت: بیش از 75 درصد از طلب گندمکاران مازندران پرداخت شده است و مابقی نیز با ورود اعتبار دولت تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور، حجم خریداری شده گندم در مازندران را 110 هزار تن، اعلام  و تصریح کرد: 4200 تن گندم جوانه زده اضافه بر این مقدار بیان شده نیز خریداری شده است. ارزش ریالی این مقدار گندم  138 میلیارد تومان بوده و بیش از 102 میلیارد تومان از این مبلغ به حساب گندم‌کاران مازندرانی واریز شده است.

 مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور در این باره تصریح کرد: درک درستی از طلب گندم‌کاران بالادست ساری داریم و در نخستین فرصت طلب آن ها پرداخت می‌شود و این موضوع در اولویت کاری قرار دارد./ ایسنا
(شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها