دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۶۸۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

شفافیت قیمت با عرضه مرغ در بورس کالا میسر است

رئیس انجمن پرروش دهندگان مرغ گوشتی گفت:عرضه مرغ در بورس کالا محلی برای شفافیت قیمت و پرداخت به موقع بهای مرغ خریداری شده به مرغداران است.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرروش دهندگان مرغ گوشتی  با اشاره به عرضه مرغ در بورس کالا اظهار داشت: عرضه مرغ در بورس کالامزیت های فراوان دارد و انجمن به سبب ایجاد امنیت و به ثمر رسیدن تولید از این موضوع استقبال می کند.

وی افزود: عرضه مرغ در بورس کالا محلی برای شفافیت قیمت  و پرداخت به موقع بهای مرغ خریداری شده به مرغداران است.

یوسفی با بیان اینکه عرضه مرغ در بورس کالا تاثیری بر کاهش و افزایش قیمت ها ندارد، ادامه داد: خریداران با مراجعه به سایت می توانند از قیمت ها اطلاع پیدا کنند ضمن آنکه قیمت ها تابع عرضه و تقاضا است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام 5 تن مرغ به بورس عرضه کرده که امیدواریم این امر به سبب تضمین بهای پرداختی خرید به مرغداران و کاهش نگرانی آنها از دریافت مطالباتشان ادامه یابد.

 عرضه مرغ در بورس کالا افت قیمت را رقم زد

عباس والوزی معاون شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی ده روز گذشته به طور متوسط روزانه 50 الی 60 تن مرغ  از سوی شرکت پشتیبانی در بورس به فروش رسیده است.

وی افزود: بورس کالا بازاری شفاف و قابل دسترس برای همه افراد است که از این رو در نظر داریم سایر محصولات در بورس عرضه نماییم.

والوزی با اشاره به عرضه سایر محصولات در بورس کالا بیان کرد: در حال حاضر به جای خرید تضمینی ،جو در بورس کالا عرضه می شود و مابه التفاوت آن با هر آنچه که در بورس به فروش می رسد به کشاورزان پرداخت می شود.

معاون شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه جای نگرانی در خصوص عرضه ذرت وجود ندارد، ادامه داد:  ذرت با قیمت هر کیلو 850 تومان در بورس به مرغداران و دامداران صاحب پروانه فعال عرضه می شود که این امر می تواند کنترل و تعادل قیمت ها را به همراه داشته باشد.

وی در خصوص تاثیر عرضه مرغ در بورس کالا تصریح کرد: اگر عرضه مرغ از سوی شرکت پشتیبانی در بورس کالا صورت نمی گرفت مطمئنا قیمت ها از این رقم فراتر می رفت.

گفتنی است که مرغ های منجمد از نظر کیفیت و سلامت با مرغ گرم تفاوتی ندارد ومصرف کنندگان با خیالی آسوده  می توانند اقدام به خرید مرغ منجمد نمایند. / باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها