یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۸۵۵
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر جهاد کشاورزی مراغه:

33 درصد از برنامه های جهاد کشاورزی در بخش آبیاری های نوین تحقق یافت.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به ضرورت مدیریت منابع آبی و احیای دریاچه ارومیه گفت: 33 درصد از برنامه های سال جاری جهاد کشاورزی این شهرستان در بخش آبیاری های نوین تحقق یافت.

محمد نریمانی افزود: در سال جاری یک هزار و 300 هکتار از باغ های این شهرستان به سامانه های نوین آبیاری مجهز می شود و تا کنون حدود 425 هکتار از این میزان به مرحله اجرا گذاشته شده است.
وی گفت: در مجموع طی سال های اخیر و در سایه توجه دولت حدود چهار هزار و 800 هکتار از باغ های این شهرستان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده ات.
وی تسهیلات بلاعوض پرداخت شده در سال جاری برای اجرای این طرح ها را حدود 30 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای اجرای یک هزار و 300 هکتار آبیاری نوین در باغ های این شهرستان حدود 94 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به باغداران پرداخت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به خشکسالی های اخیر و کمبود آب در حوزه دریاچه ارومیه افزود: دولت به منظور مصرف بهینه آب به باغدارانی که مایل به استفاده از تسهیلات اجرای آبیاری نوین در باغ ها و زمین های کشاورزی خود هستند، در کمترین زمان ممکن تسهیلات پرداخت می کند. 
نریمانی یادآوری کرد: بازده آبیاری در روش سنتی 15 درصد، بارانی 70 درصد و قطره ای 85 درصد است و استقبال کشاورزان و باغداران از این طرح ها موجب بهره وری بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب می شود.
وی گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه خود از شرایط مناسب کشاورزی برخوردار بوده و از دیرباز تولیدات مازاد بر مصرف کشاورزی خود را به سایر استان ها و خارج از کشور صادر کرده است.
هم اکنون حدود 20 هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود 280 هزار تن انواع میوه از آن ها برداشت می شود؛ باغداران باغ شهر مراغه در اجرای طرح های آبیاری نوین در رتبه نخست استان آذربایجان شرقی قرار دارند./ایرنا
(یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵) ۱۳:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها