پنج شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۶۸۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

95 درصد صنایع غذایی کشور به بخش کشاورزی وابسته است‌

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه معتقد است، بیش از 95 درصد صنایع غذایی کشور وابسته به بخش کشاورزی است.

جلال کریمی زند در نشست حلقه‌های مفقوده اقتصاد، صنایع غذایی را صنایعی وابسته به بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: بیش از 95 درصد صنایع غذایی کشور به بخش کشاورزی وابسته است.


وی در ادامه از وضعیت صنایع تبدیلی استان کرمانشاه هم یاد کرد و از فعالیت 250 واحد صنایع تبدیلی در استان خبر داد که البته برخی از آنها راکد و یا نیمه فعال هستند.

به گفته این مسئول، بیشتر این صنایع اولین حلقه زنجیره فرآوری محصولات کشاورزی هستند و می‌توان زنجیره‌های بعدی نیز به دنبال آنها ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: از این تعداد، صنایع زیربخش زراعی، صنایع تبدیلی دام و طیور، صنایع تبدیلی باغات و صنایع شیلات به ترتیب بیشترین سهم را دارند.

وی از تولید چهار میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان نیز یاد کرد و گفت: در حوزه تولید آبزیان کرمانشاه یکی از استان‌های مطرح در تولید ماهی بین استانهای غیرساحلی است.

در ادامه بابک ترابی عضو هیات رئیسه اتاق کرمانشاه نیز صنایع غذایی را نشان توسعه و پیشرفت صنعت در یک منطقه دانست و افزود: صنایع غذایی اگر بر اساس استانداردهای روز باشند، می‌توانند در بازارهای بین‌المللی هم عرضه شوند.

وی به مهمترین چالش‌های صنعت غذایی هم اشاره کرد و بالا بودن هزینه تولید را مهمترین این چالش‌ها برشمرد.

به گفته ترابی، مشکل دیگر صنایع غذایی نظارت‌های موازی و گاهی غیرضروری دستگاه‌های مختلف است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی کرمانشاه رقابت ناسالمی که بین صنایع غذایی ایجاد شده و باعث شده که گاهی این صنایع به هم آسیب بزنند را از دیگر چالش‌ها عنوان کرد./ ایسنا
(پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵) ۱۲:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها