شنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۶۷۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد
وزیر جهاد کشاورزی :

زمینه مناسب اشتغالزایی با پرورش زنبور، گیاهان دارویی، زعفران و کرفس

ظرفیت ها و توانمندی های زیاد ایران برای ایجاد اشتغال پایدار مغفول مانده است و باید مورد توجه جدی تر قرار گیرند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت ها و توانمندی های زیاد ایران برای ایجاد اشتغال پایدار مغفول مانده است و باید مورد توجه جدی تر قرار گیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،«محمود حجتی» عصر امروز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل وزارت جهاد کشاورزی افزود: برخی با بی توجهی به این توانایی ها و ظرفیت ها صحبت هایی را مطرح می کنند که چندان معتبر به نظر نمی رسد.
وی صنعت زنبورداری را یکی از این ظرفیت های مغفول مانده برشمرد و اضافه کرد: تلاش می شود با تکمیل زنجیره تولید عسل تا سفره از ظرفیت های گسترده این بخش برای اشتغال پایدار استفاده شود.
وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد تکمیل زنجیره تولید تا توزیع عسل بتواند به ایجاد اشتغال پایدار در این صنعت منجر شود.
حجتی گیاهان دارویی را از دیگر ظرفیت های مغفول مانده برای ایجاد اشتغال دانست و عنوان کرد: گیاهان دارویی ایران که مورد توجه جهانیان قرار گرفته توانمندی طبیعی کشور ماست که می تواند برای اشتغال پایدار مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وزیر جهاد کشاورزی از زعفران به عنوان یکی از مهمترین گیاهان دارویی نام برد که هم اشتغال پایدار ایجاد می کند و هم ارزش افزوده بالایی دارد.
وی گیاه کرفس را نیز یکی از گیاهانی دانست که در صورت توجه بیشتر می تواند افزون بر اشتغالزایی درآمد ارزی بالایی نصیب کشور کند.
حجتی گفت: تولید روغن گل محمدی نیز اکنون مورد توجه جدی جهانیان قرار گرفته است؛ به گونه ای که برخی کشورها با تولیدکنندگان ایرانی قراردادهای 10 ساله انعقاد کرده اند.

 ربیعی: اشتغالزایی راهبرد اصلی دولت است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد اشتغال پایدار راهبرد اصلی دولت است که با جدیت دنبال می شود.
«علی ربیعی» عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم امضای تفاهمنامه با وزارت جهاد کشاورزی افزود: دولت همه تلاش خود را به کار گرفته است که سطح اشتغال پیدار را افزایش دهد.وی گفت: برنامه های زیادی برای این موضوع تدارک دیده شده که امید است با تحقق این برنامه ها بتوان بیکاری تلنبار شده از گذشته را کاهش داد.[ربیعی: اشتغالزایی راهبرد اصلی دولت است]

وزیر جهاد کشاورزی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز تفاهمنامه ای با هدف توسعه کسب و کارها برای اشتغال پایدار به امضا رساندند.
این تفاهمنامه از سوی وزارت تعاون برای ایجاد اشتغال در بخش خدمات مولد طراحی شده است. دیروز نیز چنین تفاهمنامه ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید.

(شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها