سه شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۷۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
نایب رئیس اتاق ایران تاکید کرد

لزوم برخورد وزارت کشاورزی با آفت «تولیدی های غیرمجاز خوراک دام»

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از وزارت جهادکشاورزی خواست «واحدهای غیرمجاز تولید خوراک دام» را یک آفت در بخش کشاورزی بداند و با آنها مقابله کند.

«پدرام سلطانی» امروز (دوشنبه) در پنجمین نشست هم اندیشی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، افزود: افرادی که در چارچوب ضوابط کار نمی کنند نباید از شرایط کاری راحت تری در کشور برخوردار باشند.
وی ادامه داد: یک مجموعه سال ها تلاش می کند و به طور شفاف با برخورداری از همه شرایط مورد نیاز، برای نمونه یک موسسه مالی راه اندازی می کند اما شاهدیم در کنار آن، مجموعه ای بدون مجوز، در بخش پولی و مالی فعالیت می کند.
نایب رئیس اتاق ایران برای همکاری با وزارت جهادکشاورزی در زمینه احصا و شناسایی واحدهای غیرمجاز اعلام آمادگی کرد.

** لزوم لحاظ کردن نظر بخش خصوصی در آیین نامه ها و بخشنامه های دولتی
سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان پرداخت و گفت: در صادرات کالا باید استانداردهای کشور مقصد به عنوان معیار انتخاب شود اما اکنون یکی از آسیب های در بخش صادرات این است که سختگیری های ما بیشتر از کشور مقصد است.
نایب رئیس اتاق ایران گفت: دستگاه های دولتی پیش از تصویب و ابلاغ آیین نامه ها و بخشنامه ها، باید نظر تشکل های بخش خصوصی را جویا شوند.
وی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهوری بتازگی دستوری در این زمینه ابلاغ کرده است که بر اساس آن، دستگاه های دولتی باید پیش از تصویب آیین نامه و بخشنامه نظر تشکل ها را کسب کنند.
به گزارش ایرنا، برنامه وزارت جهاد کشاورزی دستیابی به تولید سالیانه بیش از 110 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و صادرات به ارزش بیش از سه میلیارد و 500 میلیون دلار است و تلاش دارد تراز غذایی را از به مثبت برساند.
در سال 1392 تراز غذای کشور منفی هشت میلیارد و یکصد میلیون دلار بود که سال 1393 این رقم به منفی پنج میلیارد و 500 میلیون دلار کاهش یافت؛ این بدان معناست که تراز تجاری بخش کشاورزی دو میلیارد دلار و 500 میلیون دلار بهبود یافته است.
در همین پیوند معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی سی و یکم تیرماه امسال اعلام کرد: تراز تجارت خارجی بخش کشاورزی تا انتهای خردادماه امسال به منفی 796 میلیون دلار رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 138 میلیون دلار بهبود یافته است. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در بهار 1394 تراز تجارت خارجی بخش کشاورزی منفی 934 میلیون دلار بود.
عبدالمهدی بخشنده گفت: در سه ماهه نخست امسال میزان صادرات بخش کشاورزی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش و واردات بخش کشاورزی از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال 6.7 درصد کاهش یافت.
بخشنده سهم بخش کشاورزی از صادرات غیرنفتی کشور را در مدت یاد شده از نظر وزنی 4.7 درصد و از لحاظ ارزشی 11.9 درصد اعلام کرد.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یک میلیون و 313 هزار تن تولیدات بخش کشاورزی ایران به ارزش یک میلیارد و 244 میلیون دلار در سه ماهه نخست امسال به کشورهای دیگر صادر شده است.
وی افزود: در سه ماه نخست امسال، صادرات بخش کشاورزی در محصولات باغبانی 72 درصد، شیلات 36 درصد و دام و طیور 10 درصد از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.
بخشنده مهمترین کالاهای صادراتی بخش کشاورزی را از لحاظ ارزشی پسته با پوست (137 میلیون دلار)، رب گوجه فرنگی (53 میلیون دلار)، سیب تازه (49 میلیون دلار)، مغز پسته (46 میلیون دلار) و ماست (45 میلیون دلار) اعلام کرد. 
به گفته وی در سه ماهه نخست امسال ذرت دامی، لوبیای سویا، کنجاله و سایر آخال های جامد دانه ای از سویا، برنج نیمه سفید یا کامل سفید شده بجز گندم دامی مهمترین کالاهای وارداتی بود.
آخال به مواد زاید و دورریختنی گفته می شود که در حاشیه تولید هر محصولی به دست می آید.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سه ماهه نخست امسال واردات بخش کشاورزی از نظر ارزشی به دو میلیارد و 39 میلیون دلار کاهش یافت؛ در حالی که این میزان در سال 1394 دو میلیارد و 186 میلیون دلار بود.
(سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها