دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۷۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کاهش صادرات محصولات کشاورزی مازندران در چهار ماهه امسال

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در 4 ماهه سال 95، صادرات محصولات کشاورزی در استان از لحاظ وزنی و ارزشی کاهش داشته است.

حسین نگهدار در چهارمین جلسه کمیته توسعه صنعت، معدت و تجارت کارگروه اقتصادی استان مازندران گفت: صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران در 4 ماهه 95 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 10 درصد و از نظر ارزشی 2 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در 5 ماهه سال جاری در بخش گل و گیاه مازندران با 9 درصد رشد صادرات، در کیوی با 41 درصد و سایر محصولات کشاورزی 116 درصد رشد گزارش شده که به دلیل کاهش محصولات لبنی از نظر وزنی و ارزشی صادرات محصولات کشاورزی در کل با کاهش 10 درصدی مواجه شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: با توجه به مزیت صادرات استان در کشاورزی به دلیل اینکه صادرات مرکبات کیوی در نیمه دوم سال جاری با جهش صادراتی مواجه خواهد شد پیش‌بینی می‌شود میانگین صادرات با توجه به پیش بینی افزایش تولید مرکبات و کیوی در سال جاری با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه شود.

وی افزود: سند توسعه صادرات مرکبات در سال گذشته، تدوین و ابلاغ شد که تامین سرمایه در گردش، فراهم کردن زیر ساخت و امکانات در حمل و نقل، الزامات فنی، تامین سوخت و بسته بندی و مشخص کردن بازار هدف و ضرورت در ورود به بازار از فصول سند توسعه صادرات مرکبات است.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته نتوانستیم هماهنگی لازم را در صادرات انجام دهیم اما پیش بینی می شود در دو ماه آینده 2.5 میلیون تن مرکبات و 200 هزار تن کیوی از مازندران صادر شود./ ایسنا
(دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها