دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۴
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۶۵۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

مانور برنج خارجی در کشور برای سودهای چند برابری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مانور برنج خارجی برای سودهای چند برابری است، گفت: اراضی کشاورزی باید در اختیار کشاورزان گیلانی قرار بگیرد تا در تولید برنج با افزایش تولید خودکفا شویم.

محمود شکری درباره وضعیت تولید برنج در کشور، اظهار کرد: متاسفانه برنج خارجی در کشور مانور می‌دهد، البته این حضور  برای تامین قوت برنج مردم نیست بلکه برای سودجویی‌های چند برابری از سود برنج خارجی است.

وی با بیان اینکه ما در زمینه منابع طبیعی در صنعت کشاورزی وضعیت مناسبی داریم، افزود: بطور مثال در کشور ژاپن دولت نرخ خرید تضمینی را بالاتر از نرخ تمام شده تولید اعلام می‌کند تا کاشت، داشت و برداشت محصول برای کشاورز مقرون به صرفه باشد.

شکری گفت: در شمال کشور زمین‌های بکری موجود است که سازمان منابع طبیعی برخی از این اراضی را در اختیار گرفته است و این در حالی است که متاسفانه اجازه کشت برای این نوع از اراضی صادر نمی‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم بیان کرد: با افزایش کشت برنج و در اختیار قراردادن اراضی کشاورزی به برنج کاران می‌توانیم نیاز برنج داخلی را نه تنها تامین کنیم؛ بلکه می‌توانیم در راستای صادرات نیز گام اساسی برداریم.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  اراضی کشاورزی مناسب برای کشت در حوزه انتخابیه به طریق مناسبی موجود است، یادآورشد: قیمت تمام شده محصول باید برای کشاورز مقرون به صرفه باشد و این درحالی است که دولت باید خرید برنج را تضمین کند و با نرخی مناسبی خریداری کند تا انگیزه کشاورز برای افزایش کشت برنج افزایش یابد.

وی با بیان اینگه اگر اراضی کشاورزی در اختیار برنج کاران در استان گیلان قرار گیرد ما شاهد خودکفایی در برنج داخلی خواهیم بود،گفت: حذف برنج خارجی با افزایش تولید در اراضی کشاورزی استان گیلان امکان پذیر است./ ایسنا
(دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵) ۱۳:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها