یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۱
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۶۵۱۸
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

در ضوابط ملی آبلیمو تجدیدنظر شد

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: تهیه پروتکل نمونه برداری از آبلیموی طبیعی جهت بازبینی و تجدید نظر استاندارد 117 ویژگیهای آب لیمو ترش مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اعتراض تعدادی از واحدهای تولیدکننده آبلیمو از لیموی تاره به ویژگی های مندرج در استاندارد ملی آبلیمو به شماره ١١٧ و پیشنهاد انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیوی ایران به اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی مبنی بر تجدید نظر استاندارد ملی مربوطه، پروتکلی با همکاری انجمن  فوق و سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان غذا و دارو تدوین گردید.

مهندس معصومه تکلو  اضافه کرد: در این پروتکل مقرر شد از تمامی گونه های لیموترش lime   مناطق مختلف  ایران مانند جهرم، میناب، رودان و.... نمونه برداری شده و در ٢٢ واحد تولیدی محصول آبلیمو ترش تولید و ویژگی های آن در دو اداره کل آزمایشگاه کنترل عذا و دارو و سازمان  ملی استاندارد اندازه گیری شود. 

وی در پایان با اشاره به اینکه اندازه گیری ویژگیهای آبلیموی حاصله در مرحله دوم از ابلیموی تهیه شده در مرحله قبل در حال انجام می باشد تصریح کرد:  به محض پایان یافتن مرحله دوم و اخذ نتایج مربوطه، بررسی  و مقایسه نتایج مرحله اول با مرحله دوم، ویژگی های  آبلیموی  طبیعی از لیمو تازه بازنگری خواهد شد./ایفدنا

(یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵) ۱۲:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها