یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۵ / ۰۸:۵۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۶۳۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

تقویت صادرات از جمله راه های نجات کشور از رکود اقتصادی است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان تقویت صادرات را از جمله راه های نجات کشور از رکود دانست، گفت: سرمایه گذاری، ارتقاء تولید و تقویت واحدهای صنعتی می تواند به صادرات منجر شود.

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان سمنان، علیرضا مهربان عضو هیئت نمایندگان این اتاق در بیستمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با راهبرد صادرات محصولات ایرانی، شرایط صادرات در کشور را بسیار پردغدغه خواهند و بیان کرد: صادرکنندگان کالا باید خواسته های خود را، به دولتمردان در فضای رسانه ای به درستی تبیین کنند.

وی افزود: ترویج صادرات از ضرورت هایی است که در رویکرد اقتصاد مقاومتی به عنوان مبنا از آن نام برده می شود، ولی شرایط در عمل به گونه ای است که صادر کنندگان در پیچ خم های سازمان های مرتبط به مشکلات متعددی برخورد می کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان همچنین گفت: جریان صادرات در کشور باید یک متولی و یک پاسخگو داشته باشد و تا زمانی که ارگان های مرتبط  با صادرات، همسو و هم نظر نباشند، شرایط برای صادرکننده بسیار پرمشقت خواهد بود.

مهربان وجود قوانین مغایر در امر صادرات را بسیار گسترده خواند و ادامه داد: متاسفانه نگرش و فرهنگ صادرات در بین سازمان های ما نهادینه نشده و اگر کمی توجه به اوضاع داشته باشیم، درک خواهیم کرد که تنها راه نجات کشور صادرات است.

وی تصریح کرد: ماهیت صادرات، ارز آوری و تولید ثروت برای کشور است، لذا باید توجه  و تلاش  مضاعف به این رویداد داشته باشیم.

در دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه امسال در مجموع ۶۲ هزار و ۵۳۷ تن کالا به ارزش  ۲۳ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۲۶۲ دلار از گمرک سمنان به خارج از کشور صادر شده است.
(یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵) ۰۸:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها