دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۸
سرویس : فن آوری اطلاعات
کد خبر : ۶۶۲۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فن آوری اطلاعات

عضویت محقق دانشگاه آزاد در فدراسیون اروپایی علوم و صنایع غذایی

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که تاکنون 90 مقاله علمی و پژوهشی و ISI ارائه کرده و 5 ثبت اختراع داشته است، به عضویت فدراسیون اروپایی علوم و صنایع غذایی درآمد.

واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به عضویت فدراسیون اروپایی علوم و صنایع غذایی(“The European Federation of Food Science & Technology) یا (EFFoST) درآمد و این فدراسیون از عضو هیأت علمی این واحد به عنوان سخنران مدعو (Invited speaker) و سخنران کلیدی (Keynote speaker) دوره هجدهم کنگره جهانی علوم و صنایع غذایی  (The 18th IUFoST-World Congress of Food Science and Technology 2016) دعوت به عمل آورد.

دکتر حمید عزت پناه، عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عضویت مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2012 در فدراسیون اروپایی علوم و صنایع غذایی  (EFFoST)و همکاری دفتر امور بین الملل واحد در این فدراسیون در سال 2016 از جمله اقدامات صورت گرفته در معرفی ایران به مجامع جهانی در حوزه علوم صنایع غذایی بوده است.

عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات حضور ایران در میان دانشگاه‌ها و انجمن‌های برجسته علوم و صنایع غذایی را موجب تسریع همکاری‌های بین المللی، ارتباط اساتید و ادامه تحصیل دانشجویان و بهره مندی از علم روز دنیا در این رشته موثر دانست و ادامه داد: از جمله دستاوردهای عضویت ایران و بخصوص واحد علوم و تحقیقات در فدراسیون‌های بین‌المللی، حضور فعال در کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی است.

عزت پناه با اشاره به برگزاری همایش‌های داخلی و بین‌المللی در حوزه علوم صنایع غذایی خاطر نشان کرد: از جمله این همایش‌ها می‌توان به همایش جهانی IUFoST اشاره کرد.

به گفته وی این همایش جهانی و تخصصی هر دو سال یک بار در حوزه علوم صنایع غذایی برگزار می‌شود و از جمله معتبرترین همایش‌ها در این حوزه است.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت مستمر و ارائه مقالات متعدد در دوره‌های مختلف کنفرانس بین المللی IUFOST در فرانسه (2006)، چین (2008) و آفریقای جنوبی (2010) و همچنین داوری کنگره جهانی مذکور در سال 2014 (کانادا)، در دوره هجدهم آن که سال 2016 در ایرلند برگزار خواهد شد، به عنوان سخنران مدعو و سخنران کلیدی از منطقه خاورمیانه انتخاب شدم. از این منطقه تنها یک نفر به عنوان سخنران کلیدی انتخاب شده است.

عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات حوزه اصلی تحقیقات خود را در زمینه شیر و فرآورده‌های آن دانست و خاطرنشان کرد: نظارت بر تولید و عرضه مواد و فرآورده‌های غذایی که ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، دکتر عزت پناه در طی 20 سال فعالیت خود در دانشگاه تاکنون بالغ بر 90 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری را راهنمایی کرده و 90 مقاله علمی و پژوهشی و ISI و 120 مقاله در کنفرانس‌های داخلی و به ویژه بین‌المللی ارائه داده است و بیش از 5 اختراع ثبت شده دارد./ ایسنا
(دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵) ۱۱:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها