یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۶۲۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفت و گو با فودنا:

دومین محموله لبنیات مازندران به روسیه صادر می شود

به گزارش فودنا، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران گفت: دومین محموله لبنیات مازندران برای صادرات به روسیه آماده سازی می شود.

محمد محمدپورعمران در نشست خبری در ساری با بیان اینکه توسعه کشور بدون توسعه تولید رقم نخواهد خورد، اظهار کرد: توسعه فرهنگی و توسعه اجتماعی منوط به توسعه تولید است.

وی، مشکلات صنعت را در بدو پذیرفتن مسئولیتش زیاد دانست و خاطرنشان کرد: در مدت سه سال تصدی بر مدیریت صنعت، معدن و تجارت استان، سیاست حفظ واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال زایی را در دستورکار قرار دادیم. در این مدت کلینیک صنعت را راه اندازی کردیم که مورد استقبال دولت در قالب کارگروه تسهیل قرار گرفت.

این مسئول، مازندران را استان برتر در پیگیری مطالبات واحدهای تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته 541 واحد جدید در مازندران به بهره برداری رسید که بیشتر از میانگین کشوری بود و جذب سرمایه گذاری 1713 میلیارد تومانی را برای استان به ارمغان آورد.

وی، رتبه مازندران در اشتغال زایی صنعتی را هفتم کشور دانست و گفت: بیش از 6 هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری جدید در مازندران داشتیم که در حال مدیریت و بررسی این پروژه ها هستیم. در مدت یاد شده بیش از 27 میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی در استان رخ داده است.

محمدپور با بیان اینکه برای تسهیل در مراودات اداری جهت سرمایه گذاری های جدید، پنجره واحد سرمایه گذاری در مازندران ایجاد شده است، تصریح کرد: با توجه به مراودات اداری زیادی که سرمایه گذاران در امر کسب مجوز داشتند پنجره واحد سرمایه گذاری در استان ایجاد شد و در حال تکمیل امور نرم افزاری آن هستیم.

وی، 34 درصد واحد های تولیدی استان را غیرفعال اعلام کرد و در مورد تملیک واحد های تولیدی توسط بانک ها، اظهار کرد: کرد: از دولت قبلی و در این دولت 130 واحد تولیدی به تملک بانک درآمد که تلاش ما این است که تملیک واحدهای تولیدی کاهش بیشتری داشته باشد.

محمدپور، ارزش صادرات مازندران در 33 ماه گذشته  را یک میلیارد و 217 میلیون دلار ، اعلام و بیان کرد: برای اولین بار توانستیم محموله لبنیات رابه روسیه ارسال کنیم و دومین محموله نیز در حال آماده سازی جهت ارسال است.
(یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵) ۰۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها