یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۲
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۶۲۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

کشف 9 تن کاکائو قاچاق در مازندران

به گزارش فودنا، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: طی سه ماهه نخست سال، 9 میلیارد تومان اجناس قاچاق در مازندران کشف شد.

علی پیرفلک در گفت و گو فودنا گفت: قاچاقچیان هر سال مجهزتر شده و با روش‌های جدید و تغییر رویکرد نسبت به قاچاق کالا اقدام می‌کنند که این مهم می‌طلبد مأموران مبارزه باقاچاق کالا نیز آگاهی بیشتری در این زمینه کسب کنند.

وی فرهنگسازی عمومی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را خواستار شد و افزود: یقیناً اگر در حوزه آگاهی بخشی به مردم، رسانه‌ها یاری‌رسان ما باشند موفقیت‌های خوبی کسب می‌کنیم.

پیرفلک گفت: اگر مردم به این نتیجه برسند که خرید یک کالای خارجی مصادف است با بیکار شدن یک کارگر ایرانی یقیناً از خرید چنین اجناسی خودداری می‌کنند.

وی افزود: مردم باید بدانند که خرید کالای قاچاق برنامه‌های اشتغالزایی دولت را از میان می‌برد و سرمایه‌گذار را از فعالیت اقتصادی سلب خواهد کرد، ما از رسانه‌ها درخواست کمک داریم تا در آگاهی‌بخشی به مردم یاری‌رسان ما باشند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با بیان این‌که در آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان مسابقه‌ای تحت عنوان چرا نباید کالای قاچاق بخریم برگزار کردیم، گفت: این مسابقه مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت و از میان آثار ارائه شده 140 نفر برگزیده شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با نهادهای تأثیرگذاری چون دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و رسانه‌ها به تفاهم‌های خوبی رسیده‌ایم و امیدواریم با همکاری آن‌ها بتوانیم فعالیت تأثیرگذاری در فرهنگسازی عمومی داشته باشیم.

وی اولویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران را در 5 محور دانست و گفت: مبارزه با قاچاق اقلامی چون پوشاک و البسه، میوه و تره بار، تلفن همراه، لوازم خانگی، طلای خارجی و فلزات گرانبها در اولویت فعالیت‌ها ستاد مبارزه با قاچاق کالا قرار دارند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: در سه ماه گذشته 9 تن کاکائو از برخی موارد مکشوفه ستاد مبارزه قاچاق کالا در مازندران بوده است.

وی ارزش ریالی مکشوفات یکسال گذشته را بیش از 9.5 میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: در این خصوص 1163 نفر دستگیر شده‌اند که از این تعداد 275 نفر مربوط به سه ماهه نخست سال است.

(یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵) ۱۰:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها