شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۹
سرویس : خواندنی های
کد خبر : ۶۵۷۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خواندنی های
گزارش فودنا از حواشی برنجی صحن علنی مجلس شورای اسلامی

زخم زبان، درد جدید برنجکار مازندرانی

به گزارش فودنا، خبری در سانه ها مبنی بر درگیری لفظی نماینده مردم آمل در صحن مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر جهاد کشاورزی منتشر شد که حواشی زیادی را به خود منعطف کرد.

 گذر از همه ی این حواشی، به متن این موضوع توجه کردم، موضوع واردات برنج، زخم کهنه ای که گویا دوباره سر باز کرد و این بار سر از  صحن مجلس شورای اسلامی درآورد. چندی پیش مدیرکل دفتر ساماندهی و توسعه تجارت وزارت جهاد کشاورزی از عدم وجود سقف در واردات برنج سخن گفت و هنوز حرفش در هوا نمانده واکنش های بسیاری را به وجود آورد ،بلا فاصله این خبر توسط مسئولان وزارت جهاد کشاورزی همچون رئیس دفتر وزیر تکذیب شد اما حواشی این سخن نسنجیده همچنان ادامه داشت چرا که مردم و کشاورزان نگران بودند وزارت جهاد کشاورزی دستور به واردات  بی رویه برنج داده و نمی خواهد آن  را رسانه ایی کند، با توجه به ذهنیت های به وجود آمده به سراغ نائب رئیس انجمن برنج ایران رفتم تا حواشی به وجود آمده بررسی کنم.

*اظهارنظر نسجیده و حواشی پس از آن

اکبریان با بیان اینکه یوسفیان ملا قصد درگیری با معاون وزیر جهاد کشاورزی را نداشته است، اظهار کرد: چندی پیش مدیرکل دفتر ساماندهی و توسعه تجارت وزارت جهاد کشاورزی از عدم وجود سقف در واردات برنج سخن گفت و اینکه هر کس به هر مقداری که خواست می تواند برنج وارد کند. وی افزود: این اظهارنظر نسنجیده موجب اعتراض شدید تولیدکنندگان برنج داخلی شد، شدت اعتراض ها در همان ساعات اولیه موجب شد تا این اظهارنظر توسط مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تکذیب شود. نائب رئیس انجمن برنج ایران گفت: اظهارنظر این مسئول توسط وزارت خانه مدیریت نشد و این حاشیه به وجود آمده به مجلس شورای اسلامی نیز کشیده شد. وی یوسفیان ملا را فردی آگاه دانست و خاطر نشان کرد: وی در سه دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به همراه نمایندگان گیلانی همیشه مدافع حقوق برنجکاران بوده است و یقینا مسئولیت حاشیه به وجود آمده در صحن مجلس شورای متوجه وی نمی باشد.

*برنج طارم کیلویی 9هزار تومان

اکبریان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تا به الان واردات برنج به صورت مدیریت شده صورت می گیرد که مورد تایید انجمن برنج ایران می باشد و از تیرماه به مدت 5ماه واردات به کلی قطع خواهد شد.

وی در مورد قیمت برنج طارم در بازار گفت: قیمت برنج طارم چندی پیش کیلویی 10 هزار تومان بود که سیر نزولی به خود گرفت و الان کیلویی 9هزار تومان می باشد و با نزدیک شدن به زمان برداشت برنج، قیمت آن به زیر 9 هزار تومان کاهش خواهد یافت. اکبریان افزود: چهل روز دیگر برداشت برنج از اراضی شالیزاری شروع خواهد شد.

*مازندرانی فقط یک نماینده در کمیسیون کشاورزی دارد

با توجه به حواشی که در صحن مجلس به وجود آمد شاید برخی از مردم به این فکر بیافتند که نمایندگان در بخش کشاورزی برخوردی جدی با مسئولان خواهند داشت اما این شعار تا عمل واقعیتی دیگر دارد. متاسفانه از 19 کرسی کمیسیون کشاورزی مجلس فقط 15 نفر تا به الان درخواست عضویت داده اند و از این تاسف بارتر اینکه از میان نمایندگان مازندرانی فقط شاعری نماینده مردم شرق مازندران عضو کمیسیون کشاورزی است  جالب آنکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیش از 30 درخواست کننده داشته که بیشتر از حد عضویت آن می باشد و نمایندگان مازندرانی بیشترین تعداد درخواست را نسبت به دیگر استان ها برای عضویت داشته اند! نمایندگانی که از عضویت در کمیسیون کشاورزی اکراه دارند چگونه می توانند از احقاق حقوق اشتغال 23 درصدی مازندران در بخش کشاورزی در مجلس شورای اسلامی دفاع کنند؟ به نظر می رسد در این دوره از مجلس شورای اسلامی نیز شاهد یک حرکت جمعی در حمایت از بخش کشاورزی نباشیم، به قول معروف سالی که نکو است از بهارش پیداست!

حسین زحمتکش- خبرنگار شبکه خبری صنایع غذایی ایران(فودنا)

(شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵) ۱۰:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها