سه شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۰
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۵۴۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات
نماینده یونیدو در تهران:

عسل ایران به ارتقای کیفی نیاز دارد

نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در تهران گفت: صنعت زنبورداری ایران به توسعه کمی نیازی ندارد بلکه نیازمند ارتقای کیفی و ارزش افزوده است.

«الساندرو آمادیو»  (دوشنبه) در آیین امضای تفاهمنامه همکاری در طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار و همچنین توسعه زنجیره ارزش صنعت زنبورداری میان جمهوری اسلامی ایران و یونیدو افزود: هدف از اجرای این پروژه افزایش زنجیره ارزش افزوده صنعت زنبورداری است که تصور می کنم از طریق انجمن زنبورداران همتای ایرانی بخوبی بتوانیم این امر را محقق کنیم.

** ایجاد اشتغال پایدار صنعت زنبورداری در پنج استان کشور
معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار و توسعه زنجیره ارزش صنعت زنبورداری در مرحله نخست در استان های کردستان، آذربایجان شرقی، مازندران، اصفهان و گلستان به صورت آزمایشی اجرا می شود.
«عیسی منصوری» افزود: این طرح با مشارکت بخش خصوصی، بخش دولتی و یونیدو به انجام می رسد.
به گفته وی، ظرفیت اشتغالزایی صنعت زنبورداری کشور 400 هزار نفر است که جزء مشاغل سبز به شمار می رود.
وی یادآوری کرد بر پایه تحلیل کارشناسان بین المللی، بهره وری صنعت زنبورداری ایران پایین است و گفت: تلاش می کنیم با همکاری یونیدو و وزارت جهاد کشاورزی سطح بهره وری در این صنعت با تولید و ایجاد کسب و کار پایدار افزایش یابد که این امر به ایجاد آزمایشگاه مرجع و تولید مطابق استانداردهای کیفی جهانی نیازمند است.
منصوری ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان یونیدو در کوتاه مدت دستاوردهای خوبی در زمینه تولید کیفی عسل و در درازمدت تثبیت اشتغال سبز حاصل شود که می تواند افزون بر دستیابی بر اهداف اقتصاد مقاومتی، فقر را کاهش دهد.
به گزارش ایرنا، اکنون ایران با برخورداری از نزدیک هفت هزار کلونی زنبور عسل و 78 هزار تن تولید سالیانه، رتبه چهارم کندوداری و رتبه هشتم تولید عسل دنیا را به خود اختصاص داده است.
75 هزار زنبوردار در این صنعت فعالند./ ایرنا
(سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها