چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۵۳۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

ورود و خروج تجار خارجی تسهیل می شود

سیده فاطمه مقیمی در خصوص شرکای ایران در زمینه خرید محصولات لبنی گفت: در حال حاضر کشور عراق میزان قابل توجهی از محصول لبنی ایران را خریداری می کند، در کنار این کشور روسیه نیز خواهان محصولات لبنی و کالاهای ایرانی است، با توجه به اینکه هم اکنون ارتباطات روسیه و ترکیه درگیر تنش های سیاسی است، موقعیتی طلایی برای شرکت های ایرانی فراهم شده تا بتوانند از بازار روسیه سهم خواهی کنند و حضور خود در بازار صادراتی این کشور تداوم ببخشند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر استقبال کشورهای CIS و استقلال یافته از برخی محصولات لبنی ایران است. عضو هیات رییسه اتاق مشترک ایران و روسیه در خصوص صادرات ویژه محصولات لبنیاتی به روسیه گفت: بحث های تعرفه ای تا حدودی حل و مشخص شده است، به دنبال این هستیم که لغو روادید و سهولت اخذ ویزا شکل گیرد، تا رفت و آمد تجار و رانندگان برای جابجایی کالا شکل بهتری بگیرد. بحث دیگر حواله های ارزی است که اگر بین ایران و روسیه از طریق بانک قابل قبول باشد می تواند فرایند اقتصادی بهتر شود.

مقیمی در خصوص تمهیدات لازم جهت افزایش امکانات لجستیکی ایران برای صادرات گفت: متاسفانه حمل ونقل مناسب برای کالاهای فاسد شدنی مثل لبنیات جهت انتقال به  کشورهای دیگر نداریم، همچنین  باتوجه به اینکه فصل گرما هم در پیش است و محصول لبنی، محصولی آسیب پذیر است این مشکل را باید به زودی رفع کرد. بایستی توانمند سازی صنعت حمل و نقل در این عرصه بیشتر شود تا فرصت بیشتری برای حضور محصول ایرانی در بازار هدف را تعیین کنیم.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه بند1 ماده 163 ورود کامیون لحاظ شده بود، اما چون آیین نامه ها با تاخیر اجرا شد نتوانستیم بازسازی و نوسازی ناوگان زمینی را شکل دهیم، امیدواریم در برنامه ششم توسعه گرچه نگاه ویژه ای به بخش کامیون نشده ولی وجود ناوگان هوایی که 114 فروند هواپیما در سیستم وارد می شود و قرار است به سیستم باری هم کمک کند مقدمات گسترش این صنعت را فراهم می کتد.

وی اظهار کرد: از طرفی  توجه به خطوط ریلی در برنامه ششم بیشتر شده است، امید داریم که کانتینرهای یخ سازی در مببحث ورود کامیون و بازسازی تغییری در ایجاد توانمند سازی ناوگان ایجاد نماید.

عضو هیات رییسه اتاق مشترک ایران و روسیه در خصوص رقابتی بودن قیمت های صادراتی این محصولات در قیاس با قیمت های جهانی گفت: قیمت صادراتی محصولات کشور ما توانایی رقابت با قیمت های جهانی را دارد ولی باید از لحاظ کیفیت نیز با بازارهای بین الملل برابری داشته باشد. در واقع کیفیت کالاها و ارتقای سطح بسته‌بندی محصولات‌مان باید حائز اهمیت باشد.
(چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۲:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها