شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۸:۳۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۵۲۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بخشی از مطالبات ذرت‌کاران خوزستانی پرداخت نشده است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: ۲۰ درصد از کشاورزان خوزستانی که ذرت خود را در بورس کالا عرضه کرده‌اند، هنوز مابه‌التفاوت قیمت عرضه محصول در بورس با نرخ تضمینی را دریافت نکرده‌اند.

علیرضا ولی در مورد پرداخت مطالبات ذرت‌کاران گفت: پول خرید تضمینی ذرت توسط شرکت پشتیبانی امور دام به طور کامل به کشاورزان پرداخت شده و هیچ کم و کاستی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: اما هنوز بخشی از مطالبات ذرت کاران در سال زراعی (95-94) که ذرت خود را در بورس کالا به فروختند پرداخت نشده است.

ولی تصریح کرد: سال گذشته ذرت‌کاران خوزستانی برای اولین بار نسبت به عرضه ذرت در بورس کالا اقدام کردند که بلافاصله پول خرید ذرت توسط بورس به آنها پرداخت شد و مقرر شد، تا مابه‌التفاوت قیمت خرید در بورس با قیمت تضمینی توسط دولت به آنها پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: البته 80 درصد از کشاورزان خوزستانی که ذرت خود را در بورس کالا عرضه کرده‌اند، مابه‌التفاوت قیمت عرضه در بورس با قیمت تضمینی را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر فقط 20 درصد کشاورزان مطالبات خود را نگرفته‌اند.

وی افزود: سازمان مدیریت پیگیری اخذ بقیه پول ذرت‌کاران از دولت است و به محض دریافت، پول را به حساب سازمان جهاد کشاورزی خوزستان واریز می‌کند و آنها هم پول کشاورزان را پرداخت می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید: در مجموع 360 هزار تن ذرت به ارزش 340 میلیارد تومان و به نرخ تضمینی 960 تومان از کشاورزان در سال 94 خریداری شد.

همچنین امروز یوسف زیدی عضو هیات رئیسه انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: قیمت تضمینی ذرت کیلویی ۹۶۰ تومان تعیین شده، اما کشاورزان بنا بر ابلاغ جهاد کشاورزی خوزستان ذرت خود را امسال در بورس کالای ایران عرضه کردند، قرار شد مابه‌التفاوت نرخ ۶۶۰ و ۶۵۰ تومان، قیمت عرضه شده در بورس کالا با نرخ ۹۶۰ تومانی تضمینی از سوی دولت پرداخت شود، اما بعد از یک ماه از عرضه ذرت در بورس کالا فقط رقم ۶۶۰ تومان به کشاورزان از سوی بورس پرداخت شد و خبری از باقیمانده کیلویی ۳۰۰ تومان از سوی دولت نیست.

وی افزود: کشاورزان ذرت کار اندیمشک، دزفول، شوش و شوشتر به بد قولی برخی مدیران جهاد کشاورزی در عدم پرداخت پولشان اعتراض دارند و نسبت به عدم حمایت از تولید داخلی گلایه دارند./ فارس
(شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۸:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها